آفتاب

خانم وارثی در اعتراص به سیاستهای کامرون در قبال غزه استعفا کرد

خانم وارثی در اعتراص به سیاستهای کامرون در قبال غزه استعفا کرد

تسنیم نوشت:

سعیده وارثی عضو کابینه انگلیس در اعتراض به سیاست لندن در خصوص حملات اسرائیل به نوار غزه با نگارش استعفانامه‌ای از سمت خود کناره‌گیری کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم؛ سعیده حسین وارثی معاون ارشد وزیر خارجه انگلیس در اعتراض به سیاست لندن در خصوص حملات اسرائیل به نوار غزه از سمت خود کناره‌گیری کرد. وی در این متن ضمن غیرقابل دفاع خواندن سیاست‌های لندن نسبت به درگیری غزه، نسبت به فقدان تخصص و تجربه لازم در بین برخی مدیران و مسئولان وزارت خارجه انگلیس اذعان داشته و با استناد به گزارش‌های وزارت کشور انگلیس تصریح کرده است که این رویکرد و نحوه تعامل با چنین بحران‌هایی، طی سال‌های آتی برای این کشور پیامدهایی را در بر خواهد داشت.

وی در صفحه توئیتری خود تصویری از متن استعفا نامه خود خطاب به دیوید کامرون را منتشر کرد، در این متن آمده است:
نخست‌وزیر گرامی
برای چندین هفته، در ملاقات‌ها و مباحثات، من در مورد دیدگاه خود درباره درگیری غزه و پاسخ ما نسبت به آن صریح و صادق بوده‌ام.
دیدگاه من بر این بود که به طور کلی سیاست ما در ارتباط با فرآیند طرح صلح خاورمیانه، و خاصه رویکرد و لحن ما طی بحران کنونی در غزه از نظر اخلاقی غیرقابل دفاع بوده، (و) در راستای منافع ملی انگلیس نبوده و ما تأثیر مخرب بلندمدتی بر حیثیت ملی و بین‌المللی خود خواهیم داشت.
به طور خاص، به عنوان یک عضو کابینه که مسئول روابط با سازمان ملل، دیوان کیفری بین‌المللی و حقوق بشر است، بر این باورم که رویکرد ما در رابطه با بحران کنونی نه تنها با ارزش‌های ما همخوان نیست، بلکه به طور خاص با تعهد ما با حاکمیت قانون و تاریخ طولانی‌مان در حمیات از عدالت بین‌المللی همخوانی ندارد. از بسیاری ابعاد، فقدان تجربه و تخصص همکارانی همچون "کن کلارک" و "دومینیک گریو" طی چند هفته گذشته بسیار عیان شده است.
تصمیم آسانی نبود. خدمت 3 ساله در کابینه سایه شما و 4 سال در کابینه (دولت انگلیس) مایه افتخار بود. من در سال 2005 و در "بلک‌پول" جایی که طرح خود را برای رهبری (حزب) ارائه کردید با شما آشنا شدم. برای من مایه خوشنودی بود که در ابتدای مسیر (سیاسی) شما حضور داشتم و ادامه حضور تا انتها (ی مسیر) بسیار رضایت‌بخش بود.
دهه اخیر به من فرصت همکاری با برخی از بهترین اعضای حزب محافظه‌کار و در واقع درون دولت را داد. ویلیام هیگ فرد الهام‌بخشی که احتمالا یکی از بهترین وزرای خارجه‌ای بود که این کشور به خود دیده بود. وی سیاست‌گذاری خارجی را از روی مبل‌های دولتی برچیده و تصمیم‌سازی و شأن وزارت خارجه را به آن بازگرداند. در سرتاسر وزارت خارجه در بین مشاوران و مقامات ارشد و درباره مسیر و شیوه‌ای که تصمیم‌های اخیر اتخاذ شد، ناخرسندی‌هایی بزرگی وجود داشت.
"اریک پیکلس" من را در (حوزه) کارم در راستای با جنایت‌های ناشی از نفرت، به چالش خواندن اقدامات ضدیهودی، اسلام‌هراسی و فعالیت پیشگامانه در ارزش نهادن به ایمان به فضای عمومی، (فردی) خستگی‌ناپذیر در نظر می‌گرفت.
این اعتماد نوین بازیافته در دولت به من اجازه داد تا یک رهبری عمومی بین‌المللی را درباره آزادی ادیان خاصه درباره بحران فزاینده در تحت تعقیب قرار دادن مسیحیان داشته باشم. با این حال، شواهد اولیه از وزارت کشور و دیگر نهادها نشان داد که عواقب درگیری کنونی و ظرفیت بالقوه بحران غزه و پاسخ ما به آن بنیانی برای رادیکالیزه شدن شد که می تواند در سال‌های آتی پیامدهایی برای ما داشته باشد.
من از هر دو نفر "اریک" و "ویلیام" هنر تلفیق شور واشتیاق و ایده‌ال‌گرایی با عملگرایی و واقع‌گرایی را آموختم، اما همیشه گفته می‌شود که پس از سال‌های طولانی سیاست‌ورزی، من باید قادر باشم تا با خودم به خاطر تصمیم‌هایی که گرفتم یا از ‌آن‌ها حمایت کردم کنار بیایم و زندگی کنم. بر اساس آنچه اکنون در دولت بیان می‌شود، من احساس نمی‌کنم که بتوانم از این بابت اطمینان حاصل کنم.
در نتیجه این امر است که من با تأسف این استعفانامه را می‌نگارم.
همچنان که شما به تلاش خود بابت اطمینان یافتن از اینکه حزب ما با تطور و تکامل خود برای روبه‌رو شدن و پاسخ‌دهی به چالش‌هایی که انگلیس این‌روزها با آن مواجه می‌شود، توانا باقی بماند و اطمینان حاصل شود که حزب در قبال تمام اجتماعاتی که تشکیل دهنده (جامعه) انگلیس هستند مرتبط و پاسخگو بماند، شما به عنوان رهبر حزب محافظه‌کار، حمایت شخصی مرا خواهید داشت.

5252

کد N428335

وبگردی