آفتاب

پاکستان: شورای امنیت رژیم صهیونیستی را تحریم کند

پاکستان: شورای امنیت رژیم صهیونیستی را تحریم کند

اسلام آباد – ایرنا – وزیر اطلاع رسانی دولت پاکستان خواستار تحریم رژیم صهیونیستی از سوی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل به خاطر ارتکاب اقدامات تروریستی و جنایتکارانه علیه مردم فلسطین شد.

به گزارش ایرنا،«پرویز رشید» عصر سه شنبه در «کنفرانس غزه» که با حضور جمعی از رهبران مذهبی پاکستان در پایتخت این کشور برگزار شد، افزود: وقتی برخی گروه ها و افراد در گوشه و کنار جهان دست به اقدامات تروریستی می زنند، قدرتهای بزرگ به سرعت مقابل آن متحد می شوند و جبهه می گیرند اما چگونه است که امروز در مقابل حملات بیرحمانه صهیونیست ها علیه زنان و کودکان غزه که خود یک تروریسم آشکار دولتی است، سکوت کرده اند.

این وزیر کابینه پاکستان ادامه داد: اسراییل بی رحمانه از سلاح هایی که قدرت های جهانی در اختیار آن قرار داده اند، برای کشتن مردم بی گناه استفاده می کند. بنابراین امروز همین قدرتها هستند که باید جلوی وحشیگری های اسراییل را بگیرند.

پرویز رشید افزود: اگر قدرت های جهانی اقدامی علیه تل آویو نکنند، آن وقت افکارعمومی جهان نسبت به دروغین بودن ادعاهای این قدرتها در مبارزه علیه تروریسم کاملا یقین پیدا خواهند کرد و روشن خواهد شد که قدرت های مدعی مبارزه با تروریسم فقط به صورت گزینشی و علیه برخی کشورهای خاص و پیروان برخی مذاهب و ادیان اقدام می کنند.

وی گفت: اگرچه برخی اعضای شورای امنیت سازمان ملل اقدامات رژیم صهیونیستی را به ظاهر محکوم کرده اند، اما این کافی نیست و اعضا صاحب نفوذ این شواری بین المللی هنوز در سکوت بسر می برند و این جای بسی تاسف است که اسراییل آشکارا قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل را زیرپا می گذارد.

همچنین ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان عصر امروز ضمن تکرار موضع اسلام آباد در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه، خواستار ایفای نقش اساسی جامعه جهانی برای متوقف کردن این جنایات شد.

بر اساس این گزارش، ˈممنون حسینˈ رییس جمهوری پاکستان و ˈسرتاج عزیزˈ مشاور نخست وزیر این کشور در امور امنیت ملی و سیاست خارجی روز گذشته در دیدارهای جداگانه ای با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، جنایات صهیونیست ها علیه ساکنان غزه را محکوم کردند.

نمایندگان مجلس پاکستان نیز روز گذشته به اتفاق آرا با تصویب قطعنامه ای در محکومیت جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، با ساکنان مظلوم و بی دفاع غزه اعلام همبستگی کردند.

در تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از یکهزار و 800 فلسطینی شهید و هزاران نفر زخمی و آواره شده اند.

آساق**ط*1723**1010
کد N428288

وبگردی