آفتاب

هشداری که هاشمی به صداوسیما داد

هشداری که هاشمی به صداوسیما داد

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال 63 به مسئولین صداوسیما هشدار عبرت‌آموزی درباره عاقبت شانتاژ خبری صدام با مردم عراق داد.

به گزارش ایسنا، پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گزیده سخنرانی سال ۱۳۶۳ وی را به شرح زیر منتشر کرده است:

اساس انقلاب اسلامی و تفکر امام بر پایه اطلاع‌رسانی صحیح و مبتنی بر واقعیات به مردم بود چرا که اگر اینگونه نبود و ما قرار بود با شانتاژ خبری مردم را با خود همراه کنیم قطعا چنین اتفاقی میسر نبود پس انقلابی که پایه‌اش بر همراهی آگاهانه مردم بود باید این مسیر را در اطلاع‌رسانی نظام اسلامی هم ادامه دهد.

متاسفانه خیلی از تبلیغات در زمان ما این است که گمراهی در آن فراوان است. نمونه آن روش بعثی‌ها امروز در عراق است یعنی با مردم خودشان خدعه و فریب و حیله می‌کنند و به جای روشن کردن ذهن مردم تمام توان خود را به کار می‌گیرند تا ذهن مردم را به غیر واقعیت‌ها خو بدهند و به نتایج زود گذر آن هم دلخوش می‌کنند و بر خود می‌بالند ولی واضح است در اولین مواجهه مردم آنها با حقایق همچون پر کاهی تمام رشته‌های بافته‌شده سال‌های متمادی را در طی کوتاه‌ترین مدت پنبه‌شده خواهند دید.

به پشت جبهه‌های ما نگاه کنید، به پشت جبهه‌های دشمن نگاه کنید، پشت سر سربازان ما فقط ایمان است، پشت سر آنها چون اعتماد مردم نیست مجبورند میدان مین بکارند تا سربازان فرار نکنند. این تفاوت اطلاع‌رسانی صداوسیمای ما با عراقی‌هاست. نتیجه تبلیغات کاذب در جبهه‌ها این می‌شود که عراقی‌ها ۲۰ هزار اسیر و هزاران تانک را جا می‌گذارند و عقب‌نشینی می‌کنند.

اگر صداوسیمای ما هم به راه گمراه کردن مردم با گزارش‌های خبری دروغ و بی‌اساس پای گذاشته بود امروز ما این اطمینان خاطر را در داخل کشور نداشتیم و باید در دو جبهه می‌جنگیدیم! از ابتدای انقلاب تاکنون هر سال یک جنگ تبلیغاتی را از سوی دشمن از سر‌ گذرانده‌ایم فقط به خاطر آنکه مردم بر صداوسیمای خود معتمدند و می‌دانند که قصد فریب آنها را ندارد. اگرخدای ناکرده در صداوسیما به روزی برسیم که فکر کنیم باید با مردم خود شانتاژ خبری کنیم این همان روزی خواهد بود که دشمن به جنگ تبلیغاتی خود بسیار امیدوار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N428173

وبگردی