آفتاب

مروری بر آخرین اخبار و تحولات غزه

مروری بر آخرین اخبار و تحولات غزه

تهران - ایرنا - آغاز آتش بس در غزه ، عقب نشینی نظامیان رژیم متجاوز صهیونیست از این منطقه و موج انتقادها از سراسر دنیا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از مهم ترین اخبار سرزمین های اشغالی فلسطین محسوب می شود.

* آغاز آتش بس 72 ساعته در غزه

آتش بس 72 ساعته در غزه که پیشتر به توافق گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی رسیده بود، از صبح امروز آغاز شد.



*بمباران غزه دقایقی پیش از آتش بس

رژیم صهیونیستی صبح امروز سه شنبه دقایقی قبل از برقراری آتش بس 72 ساعته، مناطق پراکنده در جنوب و مرکز نوار غزه را بمباران کرد.



*فرار نظامیان صهیونیست از نوار غزه

به گزارش منابع خبری خارجی، نظامیان صهیونیست امروز (سه شنبه) هم زمان با آغاز آتش بس 72 ساعته در نوار غزه، به طور کامل از این منطقه عقب نشینی کردند.



*مقامات صهیونیست یکدیگر را متهم به شکست در جنگ غزه می کنند

سران سیاسی و فرماندهان نظامی رژیم اشغالگر قدس، یکدیگر را عامل شکست رژیم صهیونیستی در تجاوز نظامی به نوار غزه معرفی می کنند.



*تشکیل کمیته ای برای بررسی علل شکست ارتش صهیونیستی در غزه

به دنبال ظهور پیامدهای شکست رژیم صهیونیستی در حمله به غزه، صهیونیست ها با تشکیل کمیته ای به دنبال بررسی علل این ناکامی برآمده اند.

منابع مطبوعاتی عبری اعلام کردند که کمیسیون خارجی امنیت پارلمان رژیم اشغالگر(کنست) قصد دارد تا کمیته ویژه تحقیق درباره شکست ها و ناکامی های ارتش اسراییل در عملیات نظامی در نوار غزه تشکیل دهد.

روزنامه عبری ˈیدیعوت آحرونوتˈ روز دوشنبه (دیروز) نوشت که ˈزئیف الکینˈ رییس کمیسیون خارجی و امنیت پارلمان اسراییل برای شکل گیری این کمیته تاکید دارد، حتی اگر ˈبنیامین نتانیاهوˈ با آن مخالفت کنند.



*یورش به نوار غزه با هدف کنترل منابع انرژی

ˈمیشل چوسودوسکیˈ مدیر مرکز تحقیقات جهانی، معتقد است که رژیم صهیونیستی با هدف کنترل میدان های گازی واقع در سواحل نوار غزه، تمام تلاش خود را برای حذف مقاومت به کار برده است.

پایگاه خبری - تحلیلی ˈگلوبال ریسرچˈ (globalresearch) در پاسخ به یک سوال مبنی بر این که ˈاهداف رژیم صهیونیستی از موج حملات علیه نوار غزه چیست؟ˈ، هدف اصلی رژیم صهیونیستی از یورش به نوار غزه را تلاشی برای به دست گرفتن کنترل میدان های گازی واقع در سواحل این باریکه در دریای مدیترانه دانست.



*کابوس نظامیان صهیونیست از مبارزان فلسطینی

نزدیک به یک ماه از تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی به غزه و به خاک وخون کشیدن مردم بی دفاع فلسطین می گذرد، اما در آن سوی این یورش کابوس و وحشت نظامیان صهیونیست از رزمندگان مقاومت می باشد؛ رزمندگانی که با عملیات برق آسای خود موجب وحشت نظامیان صهیونیست شده اند.



*تشکیل جلسه مجمع عمومی سازمان ملل درباره غزه

در حالی که انتقادها از بی توجهی سازمان ملل درباره جنگ غزه رو به افزایش است، مجمع عمومی سازمان ملل فردا چهارشنبه برای بررسی جنگ غزه تشکیل جلسه خواهد داد.



*تاکید نتانیاهو بر ادامه تهاجم به غزه

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رغم مخالفت های جهانی در تجاوز این رژیم به نوار غزه اعلام کرد که اسراییل عملیات نظامی در غزه را تا بازگشت آرامش طولانی مدت به سرزمین های اشغالی متوقف نخواهد کرد.



* مذاکرات جناح های فلسطینی با میانجیگران مصری در قاهره

گروه های فلسطینی از جمله نمایندگان حماس و جهاد اسلامی روز دوشنبه نخستین نشست رسمی خود در قاهره را با میانجیگران مصری در مورد توافق آتش بس برگزار کردند.



*رونمایی اسلحه جدید گردان های عزالدین قسام

گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس در بیست و هشتمین روز از نبرد در برابر متجاوزان ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، از یکی از تولیدات داخلی خود به نام سلاح نشانه زنی ˈغولˈ رونمایی کرد.



*بازنگری صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی از سوی انگلیس

پس از گذشت هجوم فاجعه بار رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه، سخنگوی دولت انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که لندن در حال بازنگری تمامی مجوزهای مربوط به صادرات اسلحه به رژیم صهیونیستی در پاسخ به تشدید درگیری ها در غزه است.



*موج انتقادها از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

جمعی از کارگران فیلیپینی هم امروز سه شنبه با برگزاری تظاهراتی ضمن محکوم کردن کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، از دولت این کشور خواستند به روابط دیپلماتیک با رژیم اشغالگر قدس پایان دهد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و حملات این رژیم به مساجد و مدارس غزه را محکوم کرد.

دولت های اسپانیا و استرالیا نیز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و بمباران مدارس سازمان ملل در این منطقه را به شدت محکوم کردند.

ˈلوران فابیوسˈ وزیر امور خارجه فرانسه نیز پس از گذشت حدود یک ماه از جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه نوار غزه، کشتار غیرنظامیان در این منطقه را غیر قابل توجیه و قتل عام دانست.

خاورم**7074**1586
کد N428010

وبگردی