آفتاب
در پاسخ به تحریم‌های اتحادیه اروپا؛

روسیه شرکت‌های هواپیمایی اروپا را تحریم می‌کند

روسیه شرکت‌های هواپیمایی اروپا را تحریم می‌کند

روزنامه اقتصادی «ودوموستی» روسیه امروز (سه‌شنبه) در گزارشی نوشت، مسکو در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا احتمالا دسترسی شرکت‌های هواپیمایی اروپا را به مسیرهایی که از سیبری عبور می‌کنند، محدود و یا منع کرده و هزینه‌ پروازهای آن‌ها را به آسیا افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت هواپیمایی روسی «دوبرولیوت» هفته گذشته پس از آنکه توافقنامه اجاره هواپیماییش به دلیل تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا به دلیل پرواز به شبه جزیره کریمه، مجبور شد تا تمامی پروازهای خود را به حالت تعلیق درآورد.

روزنامه اقتصادی ودوموستی روسیه به نقل از منبعی آگاه نوشت: وزارتخانه‌های حمل و نقل و امور خارجه درباره تحریم‌های احتمالی علیه پروازها بر فراز خاک روسیه در حال مذاکره هستند.

در این گزارش آمده است، این ممنوعیت نه تنها بر شرکت‌های هواپیمایی اروپایی همچون لوفت‌هانزا، بریتیش ایروی و ایرفرانس بلکه بر شرکت‌ هواپیمایی دولتی ایروفلوت روسیه نیز تاثیر خواهد گذاشت. شرکت ایروفلوت، سالانه حدود 300 میلیون دلار از شرکت‌های هواپیمایی که بر فراز خاک روسیه پرواز می‌کنند، دریافت می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است، شرکت‌های هواپیمایی لوفت‌هانزا، بریتیش ایروی و ایرفرانس از این اقدام احتمالی مطلع هستند و نسبت به ضرری که می‌تواند در طول سه ماه محدودیت برابر با یک میلیارد یورو (3 / 1 میلیارد دلار) باشد، ابراز نگرانی کرده‌اند.

این محدودیت‌ها همچین منجر به پروازهای طولانی‌تر، استفاده بیشتر از سوخت و دیگر هزینه‌های بیشتر برای خطوط هواپیمایی اروپا می‌شود و آن‌ها را در یک وضعیت نامطلوب رقابتی در مقابل رقبای آسیایی قرار می‌دهد.

وزارت حمل و نقل و اداره هوانوردی مدنی درباره این گزارش هنوز اظهارنظر نکرده‌اند. لوفت‌هانزا، بریتیش ایروی و ایرفرانس نیز هنوز در این باره اظهارنظری نکرده‌اند.

انتهای پیام

کد N428000

وبگردی