آفتاب

دیدار معاونین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی

دیدار معاونین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی

معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه کشورمان با همتای آفریقای جنوبی خود دیدار و در باره اوضاع غزه و منطقه دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه کشورمان با همتای آفریقای جنوبی خود در حاشیه نشست وزرای خارجه کمیته فلسطین کشورهای عضو عدم تعهد جهت رسیدگی به موضوع غزه دیدار و گفتگو کرد .

طرفین در این دیدار با محکومیت اقدامات جنایتکاران رژیم صهیونیستی ، بر ضرورت هماهنگی کشورهای عضو عدم تعهد در این خصوص تأکید کردند .

امیر عبداللهیان با تجلیل از نلسون ماندلا رهبر فقید و قهرمان مبارزه با رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی ، از مواضع دولت آفریقای جنوبی درخصوص محکومیت اقدامات رژیم نژادپرست و مبتنی بر آپارتاید اسرائیل علیه مردم فلسطین به خصوص در غزه تشکرکرد .

وی پیشنهـاد تشکیل گروه هایـی از کشورهای مستقل بـرای بـازدید و ارائه کمک های ضروری برای مردم غزه را داد که مورد تأکید و استقبال همتای آفریقای جنوبی وی نیز قرار گرفت .

در این ملاقات خانم امفکتو معاون وزیر خارجه آفریقای جنوب ی نیز بر توسعه روابط بین دو کشور در همه زمینه ها تـأکید نمود و به لزوم تـداوم هماهنگی ها و رایزنی ها برای کمک به مردم فلسطین خاطرنشان کرد . 
 

کد N427852

وبگردی