آفتاب
محسن رضایی در دیدار سفیر اتریش:

اروپا و آمریکا برمبنای گزارش‌های مغرضانه علیه ایران بیانیه صادر می‌کنند

اروپا و آمریکا برمبنای گزارش‌های مغرضانه علیه ایران بیانیه صادر می‌کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشکل آنجاست که اروپا و آمریکا مبتنی بر گزارش‌های دروغ و مغرضانه علیه ایران بیانیه صادر می‌کنند و بعد هم بر اساس همان ما را تحریم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  صبح امروز سه شنبه در دیدار با سفیر اتریش با اشاره به روحیه صلح طلب مردم اترش خاطرنشان کرد: دولت اتریش می‌تواند با نگاهی منصفانه واقعیات درون ایران را به اروپا منتقل کرده و از جوسازی‌های ناجوانمردانه جلوگیری کند.

وی با اشاره به نظام سیاسی حاکم بر جمهوری اسلامی که تلفیقی از دموکراسی و مبانی اصیل اسلام ناب است، افزود: شما شاهدید که در منطقه خاورمیانه تنها مدلی که جواب داده و موجبات امنیت و آرامش را فراهم آورده مدل جمهوری اسلامی ایران و روایت ما از اسلام است نه مدلی که برخی از کشورهای منطقه و یا تروریست‌های القاعده و داعش ارائه کرده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این نکته که امروز جمهوری اسلامی ایران علاوه بر آرامش و ثبات داخلی، نقش ویژه و تعیین کننده‌ای در مسائل منطقه دارد ادامه داد: کشورهای همچون اتریش نقش مهمی در آگاه سازی افکار عمومی در اروپا دارند که ایران خواهان صلح است و تعامل با جمهوری اسلامی ایران به نفع جهان خواهد بود، چراکه صهیونیست‌ها و عده‌ای نمی‌خواهند و نمی‌گذارند که چنین تصویری از ایران منتقل شود.

رضایی با ذکر این مسئله که ما در بحث حقوق بشر منکر نظارت و پیگیری نیستیم، گفت: مشکل آنجاست که اروپا و آمریکا مبتنی بر گزارش‌های دروغ و مغرضانه بیانیه علیه ایران صادر می‌کنند و بعد هم بر اساس همان ما را تحریم می‌کنند و لذا نگاه ما در ایران این است که مسئله حقوق بشر و همین طور هسته‌ای تنها بهانه‌ای برای فشار بر ملت و نظام ایران است.

وی با اشاره به موقعیت ویژه ایران به ویژه در بعد اقتصادی افزود: تعامل دو سویه اروپا و ایران می‌تواند به نفع هر دو طرف باشد، مثلًا ما قابلیت انتقال گاز به اروپا از طریق اتریش را داریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان ضمن ابراز امیدواری برای نزدیکی بیشتر دو کشور در ابعاد مختلف، برای تداوم این ارتباطات تاکید کرد.

لازم به ذکر است سفیر اتریش نیز در این دیدار با بیان اینکه به سبب علاقه شخصی به ایران آمدم، روابط کنونی ایران و اتریش را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: برای گسترش روابط دو جانبه در همه ابعاد تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

وی با اشاره به برگزاری مذاکرات ایران و 5+1 در وین، ضمن ابراز خرسندی از وقوع این اتفاق در کشورش، ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر این مذاکرات به نتیجه برسد.

کد N427824

وبگردی