آفتاب

معاون روحانی: تعیین نحوه اجرا، الزام‌آور شدن و نهاد ناظر بر منشور حقوق شهروندی زمان‌بر است

معاون روحانی: تعیین نحوه اجرا، الزام‌آور شدن و نهاد ناظر بر منشور حقوق شهروندی زمان‌بر است

فارس نوشت:

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: نحوه اجرا، الزام‌آور شدن و همچنین نهادی که قرار است بر منشور حقوق شهروندی نظارت کند، مقداری کار و زمان می‌برد.

الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با فارس، درباره نهایی شدن و جمع‌بندی منشور حقوق شهروندی اظهار داشت:‌ باید مطالعات و بررسی‌های منشور حقوق شهروندی به اتمام برسد سپس ببینیم که به چه صورتی باشد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در ادامه تأکید کرد: نحوه اجرایی‌شدن، الزام‌آور شدن و همچنین نهادی که قرار است بر آن نظارت کند، مقداری کار می‌برد و نمی‌شود با عجله‌ای در این خصوص عمل کرد.

به گزارش فارس، تشکیل شورای راهبردی تدوین سند جامع شهروندی و مکلف کرد اعضای این شورا به اینکه احقاق حقوق شهروندی را وظیفه حقوقی همه دستگاه‌های اجرایی بدانند، برگزاری نشست هم‌اندیشی با استادان دانشکده‌های حقوق دانشگاه‌های مختلف برای یافتن راهکار احقاق حقوق شهروندان از طریق تدوین منشور آن و سایر راه‌ها، برگزاری اولین اجلاس شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی و مکلف کردن دستگاه‌ها به اطلاع‌رسانی درباره حقوق شهروندان و تکالیف دولت جهت افزایش امنیت حقوقی قضایی و قانونی مردم برخی از اقدامات معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در این زمینه بوده است.

 

45503

کد N427757

وبگردی