آفتاب

وزارت خارجه ترکیه به اتباع این کشور در مورد بیماری ابولا هشدار داد

وزارت خارجه ترکیه به اتباع این کشور در مورد بیماری ابولا هشدار داد

آنکارا- ایرنا- وزارت امورخارجه ترکیه با صدور اطلاعیه ای در مورد بیماری ابولا به اتباع این کشور که به کشورهای آفریقایی سفر می کنند هشدار داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از آنکارا در اطلاعیه صادره از سوی وزارت خارجه ترکیه از اتباع این کشور که قصد سفر به کشورهای آفریقایی را دارند خواستار توجه به هشدارهای وزارتخانه های بهداشت و درمان و امورخارجه شد.

وزارت بهداشت این کشور در پی گسترش بیماری ابولا در غرب آفریقا که منجر به مرگ 700 نفر شده است، با تشکیل کمیته ای اقدامات پیشگیرانه برای ممانعت از شیوع این بیماری را در ترکیه آغاز کرد.

این وزارت خانه روز گذشته با صدور اطلاعیه ای با اشاره به اینکه تاکنون هیچ موردی از بیماری ابولا در این کشور مشاهده نشده ، نسبت به سفر اتباع ترکیه به کشورهایی که این بیماری در آنها مشاهده شده است، هشدار داد.

وزارت بهداشت ترکیه با اشاره به اینکه علایم این بیماری پس از سه هفته مشاهده خواهد شد، از اتباع این کشور که به کشورهای آفریقایی سفر کرده اند، خواستار ارایه اطلاعات شد.

در پی شیوع بیماری ابولا که از کشور آفریقایی گینه آغاز و سپس در کشورهای لیبریا و سیرالئون مشاهده شد، تاکنون 700 نفر جان خود را از دست داده اند.

خاورم**2012 *1446
کد N427596

وبگردی