آفتاب

دیدار دانشجویان مسلمان ترکیه با آیت‌الله موسوی‌اردبیلی

دیدار دانشجویان مسلمان ترکیه با آیت‌الله موسوی‌اردبیلی

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی با جمعی از دانشجویان مسلمان ترکیه دیدار و توصیه‌هایی به آنها ارایه کرد.

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی با جمعی از دانشجویان مسلمان ترکیه دیدار و توصیه‌هایی به آنها ارایه کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در ابتدای این دیدار بر ارزشمند توصیف کردن توجه جوانان مسلمان و دانشجوی ترکیه به اسلام و ارزش‌های دینی اظهار کرد: توجه شما به آموزه‌های دینی و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ارزشمند است و ما به آن ارج می‌نهیم و نسبت به این همه توجه شما به ارزش‌های دینی به شما تبریک می‌گوییم و امیدواریم شما و دیگر جوانان شیعه و مسلمان ترکیه روز به روز نسبت به آموزه‌های دینی آگاهی بیشتر پیدا کنید.

وی ادامه داد: در کنار تلاش برای یادگیری علوم و فنون روز که مورد نیاز هر جوان و هر جامعه‌ای است، یادگیری احکام و دستورات دینی متناسب با آن شغل، برای جوانان اسلامی لازم و ضروری است تا بتوانند منطبق بر احکام دین حرکت کنند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: بررسی و موشکافی احکام دینی و شرعی خصوصاً در شیعه این را اثبات می‌کند که فوائد اجرای آموزه‌های دینی به خود انسان و جامعه انسانی بر می‌گردد نه اینکه صرفاً یک سری احکامی باشد که برای بشر هیچ‌گونه بازگشتی نداشته باشد. البته این مطلب به شرطی قابل درک و لمس است که دستورات دین به طور صحیح بیان و به شکل درست تجزیه و تحلیل شود.

در ادامه این دیدار موسوی‌اردبیلی به دیگر سؤالات حاضران پیرامون مسئله حجاب، ارتباطات با پیروان دیگر ادیان و مذاهب، روابط خانوادگی و اجتماعی و ارتباط با محیط کار پاسخ داد و برای توفیق بیشتر جوانان مسلمانان دعا کرد.

انتهای پیام

کد N427578

وبگردی