آفتاب

ایتالیا کمک های بشردوستانه برای مردم غزه ارسال کرد

ایتالیا کمک های بشردوستانه برای مردم غزه ارسال کرد

رم - ایرنا- ایتالیا در چارچوب کمک های بشردوستانه به مردم غزه، صبح امروز (سه شنبه) یک پرواز حامل نیازهای اساسی برای فلسطینیان ارسال کرد.

به گزارش ایرنا، هواپیمای شامل کمک های بشردوستانه از پایگاه ملل متحد در شهر بریندیزی در جنوب ایتالیا به همراه ˈلاپو پیستلیˈ معاون وزیر خارجه این کشور به مقصد تل آویو پرواز کرد.

این پرواز حامل 30 تن ملزومات نیازهای اساسی مانند چادر، پتو، ژنراتور برق، کیت های بهداشتی و غیره به ارزش 350 هزار یورو است که پس از رسیدن به تل اویو توسط سازمان ملل میان بخش های آسب پذیرتر مردم غزه بویژه زنان، کودکان و سالمندان توزیع می شود.

معاون وزیر خارجه ایتالیا در این باره گفت: ایتالیا بطور محسوسی نزدیکی خود را به فلسطینیان که متحمل پیامدهای شدید این خصومت ها شده اند، نشان می دهد.

فدریکا موگرینی وزیر امور خارجه ایتالیا نیز پیشتر یادآورشد: این پرواز بشردوستانه در زمینه یک سری کمک های اضطراری وسیع تری به ارزش بیش از دو میلیون یورو است که ایتالیا برای مردم غزه آغاز کرده است.

اقدامات بعدی و بشردوستانه از سوی ایتالیا در آینده و برپایه تحولات اوضاع امنیتی درنوار غزه انجام می شود.

وزیر خارجه ایتالیا روز گذشته در نشستی در خصوص خاورمیانه و لیبی در ˈکمیته پارلمانی برای امنیت کشورˈ بدون محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: آنچه که طی این ساعات در غزه روی می دهد را نمی توان پذیرفت. ضربه زدن به ساختمان های سازمان ملل، کودکان و غیرنظامیان غیر قابل قبول است و باید آنرا متوقف کرد.

وی افزود: ما با علم به اینکه باید آتش بس را به یک دیدگاه سیاسی مرتبط کرد، عقیده داریم تنها چشم انداز سیاسی، تقویت کردن دولت فلسطین به رهبری محمود عباس و تشکیل یک دولت فلسطینی است که بتواند در کنار اسراییل در صلح و امنیت زندگی کند و همه ما در حال تلاش در این جهت هستیم.

بر اساس این گزارش، از ساعت 8 صبح امروز سه شنبه ( 9:30 به وقت تهران) آتش بس دوجانبه سه روزه میان اسراییل و حماس آغاز شد و نیروهای رژیم صهیونیستی اعلام عقب نشینی کامل از نوار غزه کردند درحالی که بخشی از آنان در مرزها می مانند.

پس از گذشت 29 روز از تجاوز نیروی های اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه، شمار شهدای فلسطینی به بیش از یک هزار و 800 تن ( بیش از 400 کودک ) و تعداد مجروحان نیز به بیش از 9 هزار و 740 نفر رسیده است.

اروپام *1*461*1485 **1010
کد N427535

وبگردی