آفتاب

دستگیری 33 مامور پلیس ترکیه در ارتباط با پرونده جاسوسی از اردوغان

دستگیری 33 مامور پلیس ترکیه در ارتباط با پرونده جاسوسی از اردوغان

رسانه‌های محلی گزارش دادند، چندین تن از افسران پلیس ترکیه امروز (سه‌شنبه) به عنوان بخشی از تحقیقات درباره اتهام جاسوسی و شنود غیرقانونی نخست وزیر این کشور و اطرافیانش بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کانال تلویزیونی دولتی تی.آر.تی ترکیه گزارش داد، دست کم 33 افسر پلیس در 14 استان سراسر ترکیه بازداشت شده‌اند.

در چند روز گذشته به دنبال موج نخست بازداشت‌ها که از 22 ژوئیه سال جاری میلادی آغاز شده، 31 افسر پلیس به دلیل اتهامات در حال بررسی مبنی بر تشکیل یک سازمان جنایتکار و شنود تماس‌های تلفنی همچنان در بازداشتگاه نگه داشته شدند.

این بازداشت‌ها چند روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری 10 اوت سال جاری میلادی رخ داده که رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه امیدوار است تا به عنوان نخستین رئیس جمهور این کشور که به طور مستقیم برگزیده می‌شود، پیروز انتخابات شود. رئیسای جمهور پیشین ترکیه توسط پارلمان انتخاب می‌شدند.

این تحقیقات به عنوان هدف گرفتن یک "ساختار موازی" در داخل دولت تلقی می‌شود که اردوغان برای توصیف اعضای پلیس، قوه قضاییه و دیگر موسسات وفادار به فتح الله گولن، روحانی مستقر در آمریکا از این واژه استفاده کرد. اردوغان گولن را به دست داشتن در توطئه سرنگونی وی متهم می‌کند.

اردوغان متعهد شد "شکار مخالفان" یعنی حامیان گولن شده که آن‌ها را تهدیدی بالقوه برای امنیت ملی توصیف می‌کند.

انتهای پیام

کد N427453

وبگردی