آفتاب
محمدجواد لاریجانی:

کشورهای اسلامی برای افتتاح بنادر و فرودگاه غزه اقدام کنند

کشورهای اسلامی برای افتتاح بنادر و فرودگاه غزه اقدام کنند

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، خواستار اقدام کشورهای اسلامی جهت افتتاح بنادر و فرودگاه غزه شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد جواد لاریجانی در حاشیه‌ی همایش روز حقوق بشر و کرامت انسانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات ستاد حقوق بشر قوه قضاییه برای حمایت از مردم غزه گفت: باید بر اساس ساز و کارهای حقوق بشری از مردم مظلوم غزه دفاع کنیم؛ زیرا آنچه که در غزه اتفاق افتاده است جنایت علیه بشریت است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: این که می‌گویند رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود را دارد حرف بی‌ربطی است. زیرا آنها در حال درگیری با مردمی هستند که سرزمینشان را اشغال کردند.

وی با مناسب دانستن تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در شورای حقوق بشر گفت: برای نتیجه بخش بودن این اقدام باید دادگاه تشکیل شود و این دادگاه هم چیزی از لحاظ مدارک و مستندات کم ندارد.

وی گفت: امروز کشورهای قدرتمند جهان اسلام می‌توانند بنادر و فرودگاه غزه را افتتاح کنند و اگر رژیم صهیونیستی بخواهد با این امر مقابله کند با سیلی محکمی روبرو می‌شود.

لاریجانی با طرح این سوال که مگر دولت‌های غربی برای دفاع از مواضعشان نیاز به مصوبه دارند که باز کردن بنادر غزه نیاز به مصوبه داشته باشد، گفت: این امر خجالت آور است و دنیا در این زمینه باید قدم بزرگی از سوی جهان اسلام ببیند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه‌ حقوق بشر اسلامی گفت: شکستن محاصره یکی دیگر از وظایف ستاد حقوق بشر است و ما در این جهت امروز اولین جایزه حقوق بشری را به رئیس بیمارستان کودکان النصر غزه اعطا کردیم.

لاریجانی اظهار کرد: مبلغ این جایزه 30 هزار یورو است که در آینده توسعه پیدا می‌کند و به کسی اهدا می‌شود که بیشترین فعالیت را در زمینه حقوق بشر داشته باشد.

انتهای پیام

کد N427246

وبگردی