آفتاب

فرار مضحک سفیر اسرائیل از پاسخگویی درباره جاسوسی تل آویو از کری

فرار مضحک سفیر اسرائیل از پاسخگویی درباره جاسوسی تل آویو از کری

سفیر سابق اسرائیل در تلاشی مذبوحانه از پاسخگویی به سوالی درباره جاسوسی تل‌آویو از جان کری در سال 2013 میلادی خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، مایکل اورن، سفیر سابق اسرائیل در آمریکا از طریق ارتباط زنده از راه دور از تل‌آویو در برنامه MSNBC شرکت کرد و بیشتر زمان مصاحبه‌اش را به شکایت از واکنش‌های واشنگتن به فعالیت‌های نظامی اسرائیل در غزه اختصاص داد.

اما وقتی مجری برنامه گفت: 10 ثانیه فرصت داریم و باید از شما در یک کلام بپرسم که آیا از جاسوسی آژانس‌های اطلاعاتی اسرائیل از جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا مطلع بودید یا خیر؟

اورن چند لحظه خشکش زد و تنها پلک می‌زد و بعد در نهایت گفت: صدای شما را ندارم. متاسفم. مجری پرسید: مایکل اورن. صدای ما را در تل‌آویو دارید؟

اورن پاسخ داد: من در تل‌آویو هستم. پاسخی که نشان می‌دهد وی صدای مجری را شنیده است.

اما در همان لحظه دستش را بر روی گوشی داخل گوشش فشار داده و اصرار داشت که صدای مجری را نمی‌شنود.

مجری گفت:‌ اوکی مایکل. بعدا درباره این مساله صحبت می‌کنیم با تشکر خداحافظ.

براساس گزارش منتشر شده از سوی هفته‌نامه اشپیگل آلمان، سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل در سال 2013 میلادی تماس‌های تلفنی کری را که برای میانجی‌گری امضای توافق صلح میان اسرائیل و فلسطین به این منطقه رفته بود، شنود کرده‌اند.

اورن در این مصاحبه پیش از آنکه صدا قطع شود ضمن ابراز تاسف و ناامیدی از عدم حمایت آمریکا گفت: شخصا توقع حمایت بیشتری از متحدانمان به ویژه آمریکا در جنگ با غزه داشتم.

وی افزود: حماس از غیرنظامیان به عنوان یک سپر انسانی استفاده می‌کند و در تلاش است تا اسرائیل را نابود کند در حقیقت حماس هیچ تفاوتی با القاعده یا داعش که به دنبال از بین بردن تمدن هستند، ندارد.

انتهای پیام

کد N427189

وبگردی