آفتاب
امیرعبداللهیان وزیر مشاور در امور منطقه‌ای اوگاندا:

افراط‌گرایی و تروریسم عامل اصلی مشکلات مردم خاورمیانه و آفریقاست

افراط‌گرایی و تروریسم عامل اصلی مشکلات مردم خاورمیانه و آفریقاست

متأسفانه گروه‌هایی تحت عنوان اسلام علیه مسلمانان دست به اقداماتی می‌زنند که در اصل با برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای غربی ساماندهی و هدایت شده‌اند و در جهت حفظ منافع این رژیم و نیز استمرار بهره‌برداری غربی‌ها از منابع انرژی منطقه است.

معاون امور عربی و آفریقای وزیر خارجه کشورمان افراط‌گرایی و تروریسم را عامل اصلی مشکلات مردم خاورمیانه و آفریقا دانست.

به گزارش ایلنا، در ملاقات حسین امیرعبداللهیان با وزیر مشاور در امور منطقه‌ای اوگاندا در حاشیه سمینار وزرای امور خارجه کمیته فلسطین کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران، طرفین ضمن اشاره به بحران غزه، بر ضرورت هماهنگی کشورهای عضو این سازمان برای مواجهه با اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

وی با اشاره به تحولات منطقه، افراط‌گرایی و تروریسم را عامل اصلی مشکلات مردم خاورمیانه و آفریقا دانست و تصریح کرد: متأسفانه گروه‌هایی تحت عنوان اسلام علیه مسلمانان دست به اقداماتی می‌زنند که در اصل با برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای غربی ساماندهی و هدایت شده‌اند و در جهت حفظ منافع این رژیم و نیز استمرار بهره‌برداری غربی‌ها از منابع انرژی منطقه است.

عثمان کینجی وزیر مشاور در امور منطقه ای اوگاندا نیز ریشه مشکلات کنونی آفریقا را در ترویج افراط‌گرایی دانسته و بر لزوم رایزنی و همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای برای رفع این مشکلات تأکید کرد.

کد N427107

وبگردی