آفتاب

توضیحات علیزاده طباطبایی در مورد پرونده‌های صبا آذرپیک و مهدی هاشمی

توضیحات علیزاده طباطبایی در مورد پرونده‌های صبا آذرپیک و مهدی هاشمی

با صبا آذرپیک ملاقاتی نداشته‌ام/لسه بعد دادگاه مهدی هاشمی هنوز به ما اعلام نشده است/ تشخیص علنی یا غیرعلنی بودن جلسات دادگاه با متهم و یا وکیل نیست و در این خصوص قاضی تصمیم‌گیرنده است.

وکیل مهدی هاشمی و صبا آذر پیک آخرین وضعیت این دو پرونده را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمود علیزاده طباطبایی در مراسم بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص پرونده صبا آذرپیک گفت:‌ موکلم هنوز در بازداشت است و تاکنون امکان ملاقات با وی را نداشته‌ام و هنوز در این خصوص اقدامی نشده است.

وی با بیان اینکه ما به قرار بازداشت آذرپیک اعتراض کرده‌ایم گفت: اما هنوز تصمیمی گرفته نشده و پرونده همچنان در دادسراست.

علیزاده طباطبایی با اشاره به اینکه من وکیل پرونده دوم آذرپیک هستم، تصریح کرد: پرونده اول موکلم بدون وکیل در شعبه 28 رسیدگی شد و ما منتظر صدور رای هستیم.

وی ضمن ابراز بی‌اطلاعی از دلیل تشکیل پرونده دوم آذرپیک گفت: البته به موکلم تفهیم اتهام شده است اما من هنوز با وی ملاقات نداشته‌ام که در جریان قرار گیرم.

علیزاده طباطبایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پرونده مهدی هاشمی گفت: جلسه بعد دادگاه مهدی هاشمی هنوز به ما اعلام نشده است.

وکیل مهدی هاشمی در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه درست است که برخی می‌گویند خانواده هاشمی نخواستند که دادگاه علنی برگزار شود گفت: چنین چیزی نبوده است. تشخیص علنی یا غیرعلنی بودن جلسات دادگاه با متهم و یا وکیل نیست و در این خصوص قاضی تصمیم‌گیرنده است.

وی افزود: ما بیشتر خواهان رسیدگی سریع به این پرونده بودیم اما پرونده 14 ماه در دادسرا بود و اولین جلسه‌ای که تشکیل شد قاضی ایرادات سنگینی به کیفرخواست گرفت و برای اصلاح کیفرخواست پرونده به دادسرا برگشت و پس از 14 ماه این کیفرخواست بدون حتی یک کلمه تغییر در سه جلسه خوانده شد و ختم جلسه را اعلام کردند.

علیزاده طباطبایی ادامه داد: ما نمی‌دانیم چه کسی مسئول این 14 ماه اطاله دادرسی است. قطعا ما مسئول این مساله نیستیم که امروز مورد انتقاد قرار گفته‌ایم. ما می‌خواهیم که قوه قضاییه توضیح بدهد که این فشارهایی که برای عدم رسیدگی به این قوه وارد می‌شود، توسط چه کسانی است.

وی در خصوص اظهارات امروز آیت‌الله آملی لاریجانی در مراسم روز بزرگداشت حقوق‌بشر اسلامی و کرامت انسانی نیز گفت: رئیس قوه قضاییه در این مراسم تنها مبانی نظری را مطرح کرد اما مبانی عملی به ویژه در خود قوه قضاییه باید مورد بررسی قرار گیرد که از این مورد غفلت شد.

علیزاده طباطبایی افزود: باید بررسی کرد که آیا مبانی عملی در قوه قضاییه اجرا می‌شود یا خیر. برای مثال همین حقوق بشر اسلامی که مورد تاکید قوه قضاییه است را باید بررسی کنیم که آیا حقوق متهم در دادسراها و زندان‌ها رعایت می‌شود یا خیر.

کد N427053

وبگردی