آفتاب
یک استاد حوزه و دانشگاه:

تخریب قبور ائمه بقیع فاجعه بزرگی برای جهان اسلام است

تخریب قبور ائمه بقیع فاجعه بزرگی برای جهان اسلام است

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: تخریب قبور ائمه بقیع فاجعه بزرگی برای جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام محمدعلی فروغی در مراسم عزاداری سالگرد هشت شوال سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیون با بیان این‌که «تخریب قبور ائمه بقیع فاجعه بزرگی برای جهان اسلام است» افزود: این فاجعه عظیم و بزرگ امروز به اوج خود رسیده است.

وی با بیان این‌که «اسلام دین اندیشه، حقیقت و عقل‌گرایی است» تصریح کرد: محتوای فکر انسان فکر و اندیشه انسان است.

فروغی خاطرنشان کرد: عالم وهابیت به عبادت‌های ظاهری اهمیت می‌دهد و با کثرت عبادات دیگران را به تمسخر می‌گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه دین اسلام را دین احسن معرفی کرد و افزود: هر کس امام زمان(عج) را نشناسد و از دنیا برود، توحید و حجش مورد قبول قرار نمی‌گیرد.

وی نفس را عجیب‌الخلقه عنوان و خاطرنشان کرد: نفس، زشت را خوب، عدم را وجود، نیستی را هستی و خالی را پر نشان می‌دهد.

فروغی با اشاره به این‌که «انسان باید هرآن لباسی از شریعت بر تن داشته باشد» افزود: لباس شریعت به انسان جمال می‌دهد و ملائکه نیز برای زیارت چنین انسان‌هایی پیش دستی می‌کنند.

امام جمعه موقت اردبیل تصریح کرد: دنیا تا زمان ظهور امام زمان(عج) از فساد پر می‌شود و زمانی که آن حضرت ظهور کند، زمین را از فساد پاک کرده و عدالت را بر زمین می‌گستراند.

وی جهل را دشمن انسان دانست و خاطرنشان کرد: انسان باید برای مقابله با این دشمن عظیم، خداوند و دین را وارد زندگی خود کند.

فروغی در پایان سخنان خود گفت: شریعت امنیتی برای انسان ایجاد می‌کند که باید با تقوای الهی در دین ثبات پیدا کند و اگر انسان ملبس به لباس تقوا شود منشأ خیر در عالم بشریت می‌شود.

هشتم شوال یادآور خاطره غمباری است که بیش از 90 سال قلوب مسلمانان پیرو اهل بیت پیامبر (ص) را جریحه دار کرده است. واقعه جانگداز تخریب قبور ائمه بقیع که به پشتوانه استکبار جهانی توسط فرقه وهابیت انجام شد، خسارات جبران ناپذیری بر پیکره اسلام وارد کرد.

انتهای پیام

کد N427044

وبگردی