آفتاب
سخنگوی فراکسیون محیط زیست:

گزارش آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان را دریافت نکرده‌ایم/خاطیان مجازات شوند

گزارش آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان را دریافت نکرده‌ایم/خاطیان مجازات شوند

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه این فراکسیون هنوز گزارش آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان را دریافت نکرده‌، خواستار مجازات خاطیان در این زمینه شد.

سیدموید حسینی‌صدر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان گفت: هنوز گزارشی در این رابطه به دست ما نرسیده است. البته نگرانی‌های اعضای فراکسیون به سازمان محیط زیست منعکس شده و ما امیدواریم هر چه زودتر علت این موضوع مشخص شود و اگر افراد خطاکاری بوده‌اند که در این آتش‌سوزی‌ها نقش داشته‌اند با آنها برخورد شود و مجازات قانونی لازم برای آنها در نظر گرفته شود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم صیانت از پارک‌های ملی در کشور گفت که اگر این نعمت‌های خدادادی از دست برود قابل جبران نخواهد بود.

حسینی صدر درباره تلف شدن چند گونه جانوری در پارک ملی گلستان بر اثر برخورد خودروهای عبوری، اظهار کرد: در تمام دنیا سعی می‌کنند از مراکزی مثل پارک‌های ملی، جنگل‌ها و نعمت‌های خدادادی به خوبی صیانت کنند چرا که اینها امتیازات بی‌نظیر و منحصر به فردی است که اگر از دست برود قابل جبران نیست لذا در احداث جاده‌ها این مسائل در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: اگر ناچار به احداث جاده‌ای از وسط یک جنگل یا پارک ملی هستیم باید محدودیت سرعت و فنس‌کشی و کنترل‌هایی از این دست را مدنظر قرار دهیم تا حوادثی برای محیط زیست منطقه به وجود نیاید.

نماینده مردم خوی در مجلس ادامه داد: امیدوارم سازمان محیط زیست این نگرانی‌ها را جدی بگیرد و با توجه به اینکه بسیاری از پارک‌های ملی ما به دلیل خشکسالی از دست می‌روند از تعداد موجود به خوبی صیانت شود.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه نگاه به عرصه محیط زیست در گذشته نگاه تشریفاتی بوده است، یادآور شد: امیدواریم محیط زیست از این به بعد نگاه عمل‌گرا و واقع‌بینانه‌ای به این مقوله داشته باشد و ارزش‌ گونه‌های مختلف جانوری و زیست محیطی را درک کند و کنترل‌های لازم را انجام دهد.

حسینی‌صدر با اعلام آمادگی مجلس برای تصویب قوانین لازم در زمینه محیط زیست، خاطرنشان کرد: مجلس می‌تواند با تصویب قوانین مورد نیاز بستر قانونی برای حفاظت از محیط زیست را فراهم کند.

انتهای پیام

کد N426921

وبگردی