آفتاب

افشای جاسوسی مشترک واشنگتن و تل‌آویو از حکومت مرسی

افشای جاسوسی مشترک واشنگتن و تل‌آویو از حکومت مرسی

روزنامه هاآرتص اسرائیل فاش کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا و یگان جاسوسی اسرائیل در زمان حکومت محمد مرسی در مصر در زمینه جاسوسی درباره این کشور با یکدیگر همکاری می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه عبری زبان هاآرتص، آژانس امنیت ملی آمریکا و یگان جاسوسی دستگاه امنیتی عمومی اسرائیل "8200" به دستور باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا با هدف جاسوسی و جمع آوری اطلاعات از مشکلات استراتژیکی که مصر از آن رنج می‌برد که مهمترین این مشکلات گروه‌های تروریستی در سیناست، با یکدیگر همکاری داشتند.

روزنامه هاآرتص اعلام کرد: همه این جزئیات شامل یادداشت مخفیانه آژانس امنیت ملی آمریکاست که به آوریل سال 2013 میلادی برمی‌گردد که یک روزنامه نگار آمریکایی با کمک ادوارد اسنودن، چندین سند مخفیانه مربوط به این آژانس را در پایگاه "اینترفست" منتشر کردند که نشان می داد این سند در دوره محمد مرسی نوشته شده بود.

این روزنامه عبری زبان نوشت: یگان اطلاعاتی 8200 مسئول جاسوسی الکترونیکی آن هم از طریق جمع آوری اطلاعات سری در خصوص مشکلات استراتژیکی مصر به ویژه حضور تروریست‌ها در سینا بوده است.

هاآرتص در پایان و به نقل از این سند فاش شده، نوشت: مهمترین نتیجه برداشت شده از همکاری اسرائیل و آمریکا اهداف مشترک آن دو به ویژه درباره برنامه هسته‌ای ایران است.

انتهای پیام

کد N426848

وبگردی