آفتاب
مذاکره کننده ارشد ایران خبر داد:

نیویورک، محل احتمالی مذاکرات هسته ای

نیویورک، محل احتمالی مذاکرات هسته ای

عباس عراقچی افزود از فرصتی که وجود دارد و همه هیات‌ها و وزرا در نشست مجمع عمومی حضور دارند استفاده خواهیم کرد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای اعلام کرد که به احتمال زیاد در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+5 برگزار می‌شود.

به گزارش «تیک»، سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای اعلام کرد که به احتمال زیاد در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+5 برگزار می‌شود.

عباس عراقچی افزود از فرصتی که وجود دارد و همه هیات‌ها و وزرا در نشست مجمع عمومی حضور دارند استفاده خواهیم کرد.

به نوشته ی خبرگزاری ها، وی یادآور شد قبل از آن ممکن است یک یا دو جلسه دیگر به صورت دو جانبه بین آقای ظریف و خانم اشتون یا سطح پایین‌تر و به‌صورت چندجانبه (کارشناسی)، داشته باشیم.

عراقچی با بیان اینکه  رایزنی‌ها ادامه دارد خاطرنشان کرد، مذاکرات پیچیده و مفصل است.

وی در پاسخ به این پرسش که جلسات قبل از نیویورک در کجا برگزار خواهد شد، گفت که در اروپا، در وین یا ژنو و بر اساس تنظیم وقت و برنامه‌ریزی برگزار می‌شود.

آقای عراقچی در خصوص موارد اختلافی بین ایران  و 1+5 اظهار داشت، از آخرین باری که در وین مذاکره کردیم مذاکره دیگری نداشتیم و همانجا تصمیم گرفته شد که هیات‌ها طی دو تا سه هفته در خصوص مذاکرات ارزیابی داشته باشند و راه حل پیدا کنند و دوباره مذاکرات ادامه داشته باشد.

معاون وزیر خارجه در خثوص بازه زمانی اجرای گام نهایی توافق نامه ژنو خاطرنشان کرد، طرف مقابل ما خواهان زمان طولانی و ما خواهان زمان کوتاه هستیم و اینکه دقیقا به چه عددی – یک رقمی یا دو رقمی – برسیم موضوع مذاکره است.

وی تصریح کرد از نظر ما عددی یک رقمی کفایت می‌کند.
کد N426755

وبگردی