آفتاب
منتظری با اشاره به جنایات غیرانسانی در غزه؛

مدعیان حقوق بشر در برابر جنایات رژیم صیهونیستی سکوت کرده‌اند

مدعیان حقوق بشر در برابر جنایات رژیم صیهونیستی سکوت کرده‌اند

ظلم و جنایتی که امروز به دست صهیونیسم جنایتکار در سرزمین اشغال شده فلسطین به‌ویژه در حق مردم مسلمان، زنان و فرزندان بی‌دفاع و مظلوم غزه می‌شود چنان است که قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

رییس دیوان عدالت اداری از سکوت معنی‌دار مدعیان حقوق بشر و مدافعان آن در مقابل جنایاتی که در حق کودکان و شهروندان بی‌پناه فلسطین در غزه می‌شود، اظهار تاسف کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیات عمومی با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی مسلمانان در غزه، گفت: مدعیان حقوق بشر و مدافعان آن، نه تنها شاهد و ناظر بر این جنایتند و در مقابل آن سکوت کرده‌اند، بلکه به اقدامات غیرانسانی رژیم جنایتکار اشغالگر قدس و ظلم و تجاوز آنان کمک و مساعدت نیز می‌کنند.

وی افزود: رواست که دلدادگان غرب و آمریکا و اروپا ببینند که اربابانشان چه می‌کنند و چگونه چشم بر این ظلم آشکار بسته‌اند.

رییس دیوان عدالت اداری در ادامه برخی داعیه‌داران داخلی حقوق بشر را نیز مخاطب قرار داد و گفت: عجیب است رفتار آنها که اگر اندک اقدامی برخلاف میل آنها در جمهوری اسلامی انجام شود، فریاد و فغانشان به آسمان می‌رود ولی در مقابل فاجعه انسانی غزه مانند کبک سر در زیر برف فرو برده و سکوت مرگباری بر آنان حاکم شده است.

منتظری همچنین سکوت کشورهای مسلمان مدعی اسلامیت و عربیت را نیز در حوادث اخیر تاسف‌آور دانست و گفت: از کسانی که خود را خادم‌الحرمین می‌دانند و داعیه پرچم‌داری اسلام در سرزمین وحی را دارند و از سایر کشورهای عربی باید پرسید که تعصب عربی و اسلامیت‌تان کجا رفته است؟

وی افزود: چنان سکوت مرگ‌آوری بر برخی از این کشورهای عربی حاکم شده که جا دارد انسان به جای اشک خون گریه کند بر اینکه کار مسلمانان و دنیای اسلام به کجا کشیده است.

رییس دیوان عدالت اداری ادامه داد: ظلم و جنایتی که امروز به دست صهیونیسم جنایتکار در سرزمین اشغال شده فلسطین به‌ویژه در حق مردم مسلمان، زنان و فرزندان بی‌دفاع و مظلوم غزه می‌شود چنان است که قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

وی همچنین به انحطاط اخلاقی‌ای که جامعه بشری به آن دچار شده است، اشاره کرد و افزود: ملاحظه کنید که بشریت به چه سمتی در حرکت است که صهیونیسم خبیث تا این اندازه ستم و وحشی‌گری را مرتکب می‌شود و همگان سکوت کرده‌اند.

منتظری در ادامه با توصیف امنیت در جامعه اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی گفت: اسلام اجازه نداده است که مسلمانی به مسلمان دیگر حتی به انسانی دیگر ولو غیرمسلمان، ظلم و ستم کند و عدالت اسلامی باید چنان بر جامعه حاکم باشد که حتی غیرمسلمانان نیز با همان روشی که در معارف و احکام شریعت مقدس اسلام آمده است، در امان باشند. به عبارت دیگر اهل کتاب، کفار ذمی و همه آنها که در سایه حکومت اسلامی قرار دارند، باید جان و مال و ناموسشان در امنیت کامل باشد.

وی افزود: این در حالی است که در کشورهای اسلامی مشاهده می‌شود که گروه‌هایی تحت عناوین مختلف با نام طالبان، وهابی‌، سلفی، داعش یا تکفیری‌ها هر روز به اسم اسلام علیه اسلام و قرآن اقدام کرده و با قلدری و ستم، جان، مال و نوامیس مردم را تهدید می‌کنند.

رییس دیوان عدالت اداری ظلم و ستمی که امروز در سرزمین‌های اسلامی به دست گروه‌های مختلف رواج یافته، دردآور دانست و به برخی اقدامات جنایتکارانه این گروه‌های تکفیری در کشورهای اسلامی اشاره کرد.

منتظری اظهار کرد: این گروه‌های جنایتکار و تکفیری امروز تولد نیافته‌اند بلکه مولود منحوس و ناپاک استعمار هستند که طی یکصد سال گذشته به منظور ضربه زدن به اسلام و قرآن شکل گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: آن روزها استعمار انگلیس برای ضربه زدن به اسلام گروهی را در ایران به نام بهاییت و جمعی را در سرزمین حجاز به نام وهابیت راه انداخت و آنچه امروز وجود دارد مولود منحوسی است که یکصد سال پیش توسط استعمار انگلیس در عربستان و ایران تولد یافت.

رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه فردا نودویکمین سالگرد هجوم وحشیانه وهابیون به قبور مطهر ائمه هدی در شهر مدینه است، اضافه کرد: وهابیون 91 سال قبل به حرم مطهر اهل بیت عصت و طهارت در قبرستان بقیع حمله کرده و آن را تخریب کردند و امروز شاهدیم که شاخه‌های پلید آن درخت خبیث اینگونه در عراق، سوریه، افغانستان، فلسطین و لبنان به جان امت اسلامی افتاده‌اند و وحشیانه می‌کشند و خراب و نابود می‌کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما امروز برای مقابله با این ظلم‌ها بسی سنگین‌تر از گذشته است، اظهار امیدواری کرد که مسلمانان از خواب غفلت بیدار شوند و با عنایت خداوند و کمک‌ها و مساعدت یکدیگر، مظلومین ستم‌دیده فلسطین را از چنگال گرگ‌صفتان صهیونیست آزاد کنند. چرا که بر اساس آموزه‌های دینی ما روزی فراخواهد رسید که جنایتکاران پاسخ جنایات و ظلمی را که کرده‌اند، در محکمه عدل الهی خواهند داد.

منتظری در پایان با اشاره به فرمایشی از امام محمد باقر(ع) از کتاب «کافی» اظهار کرد: آن امام بزگوار فرموده‌اند، «مومن کسی است که مسلمانان او را بر مال و جان خود امین بدانند. بر مسلمان حرام است که بر مسلمان دیگری ستم کند، یا او را در برابر دشمن تنها بگذارد یا حتی با او به گونه‌ای برخورد کند که موجب آزار و رنجش او فراهم شود».

کد N426746

وبگردی