آفتاب
بروجردی در گفتگو با مهر:

تحرک سیاسی جنبش عدم تعهد در سازمان ملل و شورای امنیت در دفاع از غزه/ کمیته فلسطین از اقدامات مصر در حمایت از غزه راضی نیست

تحرک سیاسی جنبش عدم تعهد در سازمان ملل و شورای امنیت در دفاع از غزه/ کمیته فلسطین از اقدامات مصر در حمایت از غزه راضی نیست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد موجب تحرک کشور ها در سازمان ملل و شورای امنیت شد گفت:کشور های عضو جنبش از عملکرد مصر در انتقال مجروحان و کمک رسانی به مردم غزه راضی نبودند و در مجموع مصر نمره خوبی در این مقطع تاریخی از وجدان جهانی نمی گیرد.

علاءالدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به برگزاری نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد گفت: با توجه به ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد برگزاری نشست کمیته فلسطین در شرایط بحران در غزه بسیار به هنگام و مفید بود و به همین دلیل همه هیات های حاضر در این نشست از اقدام ایران تشکر کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: با توجه به سکوت مجامع جهانی و کشورهای عربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی، برگزاری اجلاس کشورهای عدم تعهد برای حمایت از مردم مظلوم غزه بسیار مهم بوده و مورد استقبال مردم جهان قرار گرفت.

وی ادامه داد: این نشست در ادامه به خاطر تاثیر گذاری این کشور ها در سازمان ملل موجب تحرکات سیاسی شده و در این اجلاس مقرر شد همه کشور های عضو جنبش از توانمندی ها و ظرفیت های خود برای کمک به مردم غزه استفاده کنند.

وی تاکید کرد: کشور های عضو جنبش از عملکرد مصر در انتقال مجروحان و کمک رسانی به مردم غزه راضی نبودند و در مجموع مصر نمره خوبی در این مقطع تاریخی از وجدان جهانی نمی گیرد.

 نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آتش بس 72 دوساعته میان رژیم صهیونیستی و مقاومت در غزه گفت: امیدوار بودیم همانند آتش بس های قبلی رژیم صهیونیستی عهد شکنی نکند اما در هرگونه آتش بس پایدار باید در شرایطی باشد که محاصره غزه کاملا لغو شود.

بروجردی تاکید کرد: در راستای کمک به مردم غزه تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی در حال تدوین طرحی برای تسلیح مردم فلسطین در برابر حملات ظالمانه اسرائیل هستند.

 

کد N426737

وبگردی