آفتاب

ازدواج آسان زوج‌های جوان کرمانی به برکت هفته فرهنگ رضوی

ازدواج آسان زوج‌های جوان کرمانی به برکت هفته فرهنگ رضوی

از برکات سومین دوره هفته فرهنگ رضوی که سوم تا نهم خردادماه در جنوب استان کرمان برگزار شد، 20 زوج جوان شهرستان‌های کهنوج و منوجان این استان در راستای ازدواج ساده، آسان و به هنگام، زندگی مشترک خود را از جوار بارگاه مطهر امام رضا(ع) آغاز کردند.

از برکات سومین دوره هفته فرهنگ رضوی که سوم تا نهم خردادماه در جنوب استان کرمان برگزار شد، 20 زوج جوان شهرستان‌های کهنوج و منوجان این استان در راستای ازدواج ساده، آسان و به هنگام، زندگی مشترک خود را از جوار بارگاه مطهر امام رضا(ع) آغاز کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، همزمان با برگزاری سومین هفته فرهنگ رضوی در جنوب استان کرمان، که با حضور کاروان فرهنگ رضوی در شهرستان‌های کهنوج و منوجان همراه بود، به همت بنیاد بین المللی امام رضا(ع) مقدمات و زمینه سفر این 20 زوج جوان به مشهد، فراهم شد.

این زوج‌های جوان شهرستان‌های کهنوج و منوجان طی مراسمی با بدرقه رسمی امام جمعه، فرماندار و مسئولان محلی، سفر خود به مشهد مقدس را آغاز کردند.

در مراسمی که این زوج‌های جوان مهمان بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در مشهد بودند، سید جواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در سخنانی با تبریک به این 20 زوج جوان کهنوجی و منوجانی، اظهار کرد: جای بسی افتخار است که از برکات برگزاری هفته فرهنگ رضوی، مقدمات ازدواج آسان و بهنگام چند زوج جوان فراهم شده است.

وی خطاب به این زوج‌های جوان گفت: سفر شما به مشهد الرضا، سفری مبارک است چرا که شما مورد توجه عنایت و کرامت خاص حضرت

علی بن موسی الرضا(ع) قرار گرفته‌اید.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) سفر به مشهد را لطفی الهی و عنایتی از سوی امام رضا(ع) دانست و ادامه داد: با توجه به عدم برنامه‌ریزی قبلی برای این سفر و ازدحام زائران در مشهد و سایر محدودیت‌هایی که در تابستان در این شهر وجود دارد، سفر این 20 زوج جوان به طرز معجزه آسایی اتفاق افتاد که این جز به عنایت و لطف آقا علی بن موسی الرضا(ع) میسر نبود.

همچنین حجت‌الاسلام مصطفی فقیه اسفندیاری، رئیس هیئت علمی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، در سخنانی، گفت: جوانان باید پیش از ازدواج با چشم باز معیارهای همسر خود را بررسی کنند اما پس از انتخاب آگاهانه و وقتی ازدواج صورت گرفت باید با عشق و عاطفه زندگی خود را ادامه دهند.

وی با تاکید بر اینکه زندگی را باید بر مبنای عفو و گذشت بنا کرد، ادامه داد: در زندگی مشترک نباید از عنصر محبت گفتاری و محبت فعلی غافل شد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام بهبودی، سردفتر ازدواج شهرستان منوجان استان کرمان، گفت: مقدمات ازدواج آسان این زوج‌های جوان در ایام برگزاری هفته فرهنگ رضوی، توسط بنیاد بین المللی امام رضا(ع) فراهم شد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام حسینی خراسانی مدرس حوزه علمیه در سخنانی گفت: کلید آسمان‌ها و زمین در دستان امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) قرار دارد و زائرانی که به این شهر سفر می‌کنند نباید از ایشان حاجات اندک و کوچکی داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بزرگترین چالش زندگی‌های امروزی، فراموش شدن هویت انسانی است و در این راستا مقام معظم رهبری از تعابیر تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی استفاده کرده‌اند و در شرایطی که دشمنان اسلام متزلزل کردن بنیان خانواده‌ها را هدف قرار داده است، بزرگترین هدف ما از زندگی باید بازیابی هویت انسانی و رسیدن به آن باشد و باید مراقب باشیم که حواشی و فعالیت‌های جنبی زندگی ما را از اصل دین که همان قرآن و ائمه اطهار( علیهم السلام) است، غافل نکند.

در این مراسم هدایایی از سوی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، با حمایت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت ارشاد و با کمک اساتید خیر دانشگاه‌های تهران و مشهد به این زوج‌های جوان اهدا شد.

انتهای پیام

کد N426679

وبگردی