آفتاب

آتش بس 72 ساعته در غزه آغاز شد

آتش بس 72 ساعته در غزه آغاز شد

تهران – ایرنا – آتش بس 72 ساعته در غزه که به توافق گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی رسیده بود از دقایقی پیش آغاز شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری ˈفرانسهˈ، ارتش رژیم صهیونیستی پیش تر اعلام کرده بود که با آغاز آتش بس، نظامیانش را به طور کامل از نوار غزه خارج خواهد کرد.

حماس نیز از این رژیم خواست به توافق صورت گرفته احترام بگذارد.

یک مقام ارشد مصری دوشنبه شب اعلام کرد که نمایندگان رژیم صهیونیستی و فلسطینی با آتش بس 72 ساعته در غزه که از صبح سه شنبه آغاز می شود، موافقت کرده اند.

مقام مصری گفت: تماس های مصر با طرف های درگیر منجر به این آتش بس شده است که از ساعت 8 صبح به وقت محلی (9 و 30 دقیقه به وقت تهران) اجرا خواهد شد.

با وجود گذشت 29 روز از حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به غزه، ملت مبارز فلسطین همچنان با مقاومت و پایمردی در مقابل آن ایستاده و ارتش رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده است.

رژیم صهیونیستی از بامداد سه شنبه هفدهم تیرماه (هشتم ژوئیه 2014) حملات هوایی علیه غزه را آغاز کرد.

نوار غزه با 40 کیلومتر طول و 10 کیلومتر عرض در کنار دریای مدیترانه واقع شده و با مصر و اسرائیل هم مرز است. در این منطقه یک میلیون و 700 هزار نفر زندگی می کنند.

رژیم صهیونیستی با وجود درخواست های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای پایان دادن به درگیری ها و کشتار مردم بی گناه فلسطین همچنان به حملات خود ادامه می دهد و طی هفته های اخیر بارها آتش بس را نقض کرده است. در این حملات وحشیانه تاکنون یک هزار و 865 تن از مردم غزه به شهادت رسیده و دستکم 9 هزار و 635 نفر نیز زخمی شده اند.

خاورم**9156 *1446
کد N426568

وبگردی