آفتاب

افزایش 20 تا 25 درصدی اجاره بها در بخش اماکن تجاری خراسان شمالی

افزایش 20 تا 25 درصدی اجاره بها در بخش اماکن تجاری خراسان شمالی

رئیس اتحادیه مشاوران املاک خراسان شمالی از افزایش 20 تا 25 درصدی نرخ اجاره بها در بخش اماکن تجاری خبر داد.

جلیل محمدزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، اظهارکرد: با توجه به رکود حاصل در بازار می توان گفت که امسال تنها سالی است که در بحث اجاره مسکن، در حوزه اجاره‌های اماکن مسکونی، ما افزایش قیمت نداشته‌ایم، بلکه در برخی موارد کاهش نیز داشته‌ایم.

وی ادامه داد: این در حالیست که در بخش اماکن تجاری بین 20 تا 25 درصد افزایش اجاره بها وجود داشته است.

محمد زاده علت افزایش اجاره مسکن در بخش تجاری را، افزایش صدور پروانه‌های کسب در استان دانست و اظهارکرد: آزادسازی سقف پذیرش صدور پروانه‌های کسب منجر به افزایش بیش از حد واحدهای صنفی و در نتیجه افزایش متقاضیان پروانه کسب و در نهایت سبب افزایش روبه رشد قیمت اجاره بها در بخش تجاری شده است.

وی گفت: کاهش اجاره بها در بخش اماکن مسکونی، تاثیر زیادی در بخش مرکز شهر بجنورد داشته است.

محمدزاده با اشاره به اینکه خالی بودن برخی از واحدهای مسکونی موجود در شهر، تاثیر زیادی بر روند افزایش قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی نداشته است، بیان کرد: متاسفانه نظارت متولیان این امر بسیار ضعیف است، و لازمه آن تشکیل کمیته ایی متشکل از اتحادیه و ادارات متولی مسکن است، تا اقدامات و نظارت های خود را در غالب مصوباتی که از آن کمیته بیرون می آید، به صورت جدی، مستمر و پیگر ادامه دهند.

وی توضیح داد: متاسفانه آمار دقیقی از مناطقی که بیشترین اماکن مسکونی خالی از سکنه را دارد، موجود نیست، اما پیش بینی می‌شود بیشترین موارد در مسکن‌های مهر گلستان شهر و شهرک الغدیر باشد.

انتهای پیام

کد N426445

وبگردی