آفتاب

بررسی مسایل خاورمیانه دردیدار هیات ایرانی و مقام پارلمانی بنگلادش

بررسی مسایل خاورمیانه دردیدار هیات ایرانی و مقام پارلمانی بنگلادش

دهلی نو - ایرنا - هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس بنگلادش آخرین تحولات در خاورمیانه از جمله فاجعه غزه را بررسی کردند.

به گزارش ایرنا، هیات ایرانی که به داکا سفر کرده در ادامه دیدارهای خود با مقام های این کشور عصر دوشنبه با ˈدیپو مونی ˈ رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس بنگلادش ملاقات کرد.

خانم دیپومونی در این ملاقات ضمن خیر مقدم به بانوان ایرانی حضور آنان در بنگلادش را مایه افتخار پارلمان کشورش دانست .

وی که پنج سال وزیر امور خارجه بنگلادش بوده ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به مردم غزه، به موضوع سوریه اشاره کرد و گفت:از دید دولت بنگلادش این مردم سوریه هستند که باید بصورت مسالمت آمیز سرنوشت خود را در دست گیرند .

خانم رهبر نماینده مردم تهران و رییس هیات پارلمانی کشورمان به انتخابات اخیر در سوریه اشاره کرد و افزود: مردم این کشور با انتخاب بشار اسد نظرات و خواسته های خود را اعلام نمودند ولیکن مخالفین داخلی و قدرت های بزرگ خارجی بجای تسلیم شدن در مقابل خواست مردم اقدام به ایجاد جریان افراطی موسوم به داعش کردند.

وی با اشاره به اینکه به راه انداختن جریان داعش با هدف جلوگیری از استقرار صلح و ثبات در کشورهایی مانند سوریه و عراق است ، گفت: اما وقتی مردم منطقه به مخالفت و مقاومت در برابر جریان داعش برخواستند آنگاه شاهد آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه بودیم که این امر مهر تائیدی به رابطه پنهان رژیم صهیونیستی با حامیان جریان افراط گرایی در منطقه است .

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس بنگلادش در ادامه این نشست ضمن ابراز علاقه به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ایران و بنگلادش اشتراکات فرهنگی فراوانی با هم دارند .

وی با اشاره به کشتار مردم غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی افزود: ما معتقدیم باید جلوی این جنایات گرفته شود . ما این اقدامات جنایتکارانه را طی بیانیه های از سوی دولت و وزارت امورخارجه محکوم نموده ایم .

دیپو مونی در ادامه ضمن تایید مواضع جمهوری اسلامی ایران گفت: لازم است در این خصوص مواضع مشترکی از سوی کشورهای اسلامی اتخاذ شود تا بتوان از ادامه فاجعه در غزه جلوگیری به عمل آورد .

به دعوت رسمی رییس پارلمان بنگلادش، یک هیات چهار نفره از فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی به سرپرستی فاطمه رهبر نماینده مردم تهران روز یکشنبه وارد داکا شد.

هیات ایرانی در سفر پنج روزه خود قرار است با مقام های این کشور از جمله نخست وزیر و وزیر فرهنگ در خصوص موضوعات پارلمانی و سایر مسایل مورد علاقه بحث و گفت وگو نماید.

این هیات دیروز در داکا با خانم ˈ شیرین شرمین چودری ˈ رییس مجلس بنگلادش دیدار و در مورد مسایل مهم از جمله فاجعه غزه گفت وگو کرد.

آساق ** 1519 **
کد N426433

وبگردی