آفتاب

اعلام آتش بس سه روزه در غزه در سایه بی اعتمادی به رژیم صهیونیستی

اعلام آتش بس سه روزه در غزه در سایه بی اعتمادی به رژیم صهیونیستی

آتش بس موقت در نوار غزه در حالی آغاز شده است که با وجود تأکید مقاومت بر خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از نوار غزه، رژیم اسرائیل اعلام کرده است که قصد خروج از نوار غزه را ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در سی امین روز آغاز حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی به نوار غزه که تا کنون 1868 شهید و حدود 10000 زخمی بر جای گذاشته است، وزارت خارجه مصر با انتشار بیانیه ای از موافقت هیئت فلسطینی با آتش بس 72 ساعته از ساعت 8 صبح امروز به وقت محلی در نوار غزه خبر داد.

خبرگزاری فلسطینی معا نیز  ضمن تأکید بر موافقت کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با این آتش بس اعلام کرد که قرار است هیئتی از سوی رژیم اسرائیل به قاهره سفر کند تا با میانجیگری مقامات مصری در خصوص شرایط برقراری آتش بس به صورت دائم به رایزنی بپردازند.

"موسی ابومرزوق" رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در این خصوص اعلام کرد که یکی از شروط برقراری این آتش بس موقت، خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از نوار غزه است.

  این درحالی است که خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه هنوز وظایف زیادی در داخل نوار غزه دارد قصد ندارد که از این منطقه خارج شود.

با وجود مخالفت رژیم صهیونیستی با اعزام هیئتی از سوی این رژیم به قاهره طی روزهای گذشته، هیئت فلسطینی متشکل از گروههای مختلف از جمله نمایندگان حماس از روز یکشنبه مذاکراتی را برای بررسی شرایط برقراری آتش بس در نوار غزه انجام داده اند.

همچنین"بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل از برقراری آتش بس 72 ساعته در نوار غزه استقبال کرد.

کد N426413

وبگردی