آفتاب

شبیه ساز حکومت نظامیان در تایلند ممنوع شد

شبیه ساز حکومت نظامیان در تایلند ممنوع شد

کوالالامپور- ایرنا - حکومت نظامیان در تایلند یک بازی رایانه ای که در آن کودتاهای نظامی، تقلب در انتخابات و رفتار حکومت های استبدادی و نظامی را به نمایش گذارد، ممنوع کرد.

به گزارش ایرنا، نظامیان تایلند که از اول خرداد با انحلال دولت ˈیینگلوک شیناواتراˈ قدرت را طی کودتایی در دست گرفتند، یک بازی ریانه ای را که احتمال می دهند در روند امنیت و آرامش این کشور تاثیرگذار باشد، ممنوع کردند.

گزارش روز سه شنبه روزنامه بانکوک پست حاکیست فروش این بازی رایانه ای از روز گذشته در تایلند ممنوع و راه های دسترسی آنلاین به آن نیز مسدود شد.

در بازی ˈتروپیکو 5ˈ کاربر فعالیت خود را از زمانی که استعمارگری متداول بوده شروع و به پیش می رود، در جنگ های جهانی پیروز می شود و در جنگ سرد به عنوان یک دیکتاتور قدرت می گیرد.

در این بازی فساد، تقلب در انتخابات، شورش های مسلحانه و مقابله با کودتا دیده شده است.

فرد پیروز این بازی اداره کشور را در قرن 21 و پس از آن به عهده می گیرد.

وزارت فرهنگ دولت نظامی تایلند این بازی را برای صلح و آرامش و امنیت این کشور مضر تشخیص داده و آن را ممنوع کرد.

رهبر کودتا در تایلند اول خرداد قانون اساسی این کشور را به حالت تعلیق درآورد و دولت غیرنظامی را عزل کرد.

پادشاه تایلند هفته گذشته 200 عضو مجلس ملی قانونگذاری این کشور را که بیش از 100 چهره نظامی در بین آن ها وجود دارد برای تشکیل این مجلس تایید کرد.

این مجلس قرار است نخست وزیر موقت تایلند را معرفی کند و کارشناسان پیش بینی می کنند ˈپرایوت چان اوچاˈ فرمانده ارتش و رییس حکومت نظامی تایلند به عنوان رییس دولت موقت انتخاب شود.

آساق**1611
کد N426329

وبگردی