آفتاب
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران:

افزودن "روغن پالم" در شیر سلامت تهرانی‌ها را به خطر می‌اندازد

افزودن "روغن پالم" در شیر سلامت تهرانی‌ها را به خطر می‌اندازد

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با تاکید بر اینکه اضافه نمودن روغن پالم به شیر به هیچ عنوان مورد تایید ما نیست، تصریح کرد: این اقدام سلامت شهروندان را به صورت جدی تهدید می‌کند و لازم است وزارت بهداشت و درمان مداخله جدی برای نظارت داشته باشد.

رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ درباره مطرح شدن خبری مبنی بر اضافه نمودن روغن پالم به شیر اظهار کرد: این مسئله از نظر بهداشتی و سلامت مورد تایید نیست و انتظار داریم وزارت بهداشت با مداخله و نظارت بیشتر مانع از این اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه ترانس موجود در روغن پالم بسیار بالاست و عوارض متعددی بر سلامت جسمی افراد از جمله بیماریهای قلبی و عروقی دارد، تصریح کرد: این اقدام سلامت شهروندان را به صورت جدی تهدید می‌کند و باید صاحبان صنایع و متولیان از این کار اجتناب کنند. اگرچه وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی باید با افزایش حیطه نظارتی‌شان اطمینان لازم را به افکار عمومی بدهند که این موضوع حل و مسئله‌ای سلامت آنها را تهدید نمی‌کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با تاکید بر اینکه به عنوان نماینده مردم خواستار مشخص شدن هرچه سریعتر این موضوع هستم اعلام کرد: باید بررسی‌های لازم صورت گیرد تا اگر از هر سویی تخلفی انجام می‌شود مانع آن شوند.

انتهای پیام

کد N426195

وبگردی