آفتاب

تشکیل جلسه بررسی مسائل استان کرمانشاه به ریاست معاون اول رئیس جمهور

تشکیل جلسه بررسی مسائل استان کرمانشاه به ریاست معاون اول رئیس جمهور

تهران - ایرنا - جلسه بررسی مسائل استان کرمانشاه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه ،مصوبات سفر مقام معظم رهبری، اشتغال و طرحهای نیمه تمام در استان کرمانشاه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ دکتر اسحاق جهانگیری در این جلسه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، مصوبات سفر مقام معظم رهبری را مصوباتی تعهدآور خواند و با تاکید بر اینکه مصوبات سفر معظم له از اهمیت ویژه ای برای دولت برخوردار است اظهار داشت: هر آنچه رهبر معظم انقلاب می فرمایند باید به مورد اجرا گذاشته شود البته محدودیتهایی در بودجه و اعتبارات وجود دارد که ممکن است اجرای برخی از طرحها را با کندی مواجه کند.

دکتر جهانگیری از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی خواست گزارشی از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه تهیه کنند تا مشخص گردد چه بخشی از مصوبات اجرا شده و چه بخشی باقیمانده است و راهکارهای رفع موانع پیش روی مصوبات اجرا نشده، چیست.

وی همچنین با اشاره به پروژه پالایشگاه آناهیتا در استان کرمانشاه اظهار داشت: اجرای این پروژه سالها به طول انجامیده و مردم استان نیز در این خصوص از دولت انتظاراتی دارند که لازم است برای سرمایه گذاری و تامین منابع مالی این طرح، برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: لازم است عزم جدی تری نسبت به گذشته برای تامین منابع مالی و تضمین های لازم برای فاینانس این طرح صورت گیرد و وزارت نفت این طرح را بعنوان یکی از اصلی ترین طرحهای خود در اولویت قرار دهد.

دکتر جهانگیری از وزارت نفت و سایر دستگاههای مرتبط خواست ظرف یکی دوماه مسائل مربوط به این پروژه را بررسی کرده و منابع مالی و جزییات مربوط به سرمایه گذاری آن را مشخص نمایند.

وی با اشاره به طرحهای آبرسانی و پروژه های مربوط به توسعه کشاورزی استان کرمانشاه، بر لزوم سرعت بخشیدن به اجرای این طرحها و جلب رضایت مردم استان تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به برنامه های وزارت جهاد کشاورزی برای بکارگیری ابتکاراتی جدید و مدیریتی نوین در اجرای این پروژه ها اظهار امیدواری کرد وزارت جهاد کشاورزی بتواند با این ابتکارات، طرحهای مورد نظر را اجرا کرده و آن را به الگویی برای سایر استانها تبدیل نماید.

در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، استاندار کرمانشاه، رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، مدیران استانی و نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند مسائل و مشکلات استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و راهکارهایی برای رفع موانع و حل کاستی های استان پیشنهاد شد.

در این نشست همچنین در خصوص اشتغالزایی، راه آهن ملایر- کرمانشاه- خسروی ، پروژه های سدسازی و آبرسانی ، توسعه صادرات و تقویت پایانه های مرزی در استان کرمانشاه نیز بحث و بررسی شد و اعضای شرکت کننده در جلسه پیشنهادات و دیدگاه های خود را برای بهبود وضعیت استان و توسعه پایدار کرمانشاه مطرح کردند.

شبد** 3404
کد N426130

وبگردی