آفتاب

اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با نماینده بان کی مون در تهران دیدار می کنند

اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با نماینده بان کی مون در تهران دیدار می کنند

تهران - ایرنا - رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: اعضای این شورا برای اعتراض به سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایات صهیونیست ها در غزه فردا (سه شنبه) با نماینده بان کی مون در تهران در دفتر سازمان ملل دیدار می کنند.

مصطفی کواکبیان روز دوشنبه درباره جلسه فوق العاده شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، گفت: در این جلسه که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد درباره وضعیت خانه احزاب و طرح قانون احزاب که در مجلس درحال بررسی است بحث ها و گفت و گوهایی مطرح شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه بر اهمیت صنفی بودن خانه احزاب تاکید شد، افزود: همچنین در این نشست بر ضرورت ادامه فعالیت نهاد خانه احزاب به مساله مشخص شدن جایگاه ویژه ای در قانون احزاب برای این نهاد صنفی اشاره شد.

رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تصریح کرد: در این جلسه به اساسنامه خانه احزاب هم اشاره شد و مقرر شد که این اساسنامه در مجمع عمومی به گونه ای اصلاح شود که هیچ کدام از جناح های سیاسی به این نهاد صنفی تفوق پیدا نکنند.

کواکبیان افزود: همچنین مقرر شد هیأت رئیسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با دعوت از فعالان و دست اندرکاران قانون احزاب و با همکاری وزارت کشور کمیته منتخبی تشکیل دهد تا با دعوت از همه جریانات و فعالان سیاسی مجمع عمومی خانه احزاب برگزار شود.

وی از تاکید این شورا بر ضرورت برگزاری نشست سه جانبه نماینده دولت، احزاب و مجلس خبر داد و گفت: مقرر شد با همکاری مرکز پژوهش های وزارت کشور، احزاب و تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون شوراهای مجلس پس از تعطیلات مجلس نشستی برای بررسی و تبادل نظر پیرامون قانون احزاب برگزار شود.

رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اشاره به راهکار شورای هماهنگی برای احیای خانه احزاب، گفت: در جلسه اخیر مصوب شد تا هیات رئیسه با همه فعالان و دست اندرکاران خانه احزاب در ادوار مختلف تماس گرفته و از آنان درخواست کند که برای راه اندازی خانه احزاب همکاری و مساعدت لازم را انجام دهند.

کواکبیان اظهار داشت: از وزارت کشور می خواهیم که کمیته منتخب مورد رضایت آخرین شورای مرکزی و سایر فعالان این عرصه، مجمع عمومی را برای اصلاح اساسنامه و راه اندازی خانه احزاب برگزار کنند و وسایل خانه احزاب که از سوی دولت پیشین ضبط گردیده عودت داده شود.

**دیدارشورای هماهنگی جبهه اصلاحات با نماینده دبیر کل سازمان ملل

وی همچنین با محکوم کردن جانایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: روز سه شنبه به منظور همدردی با مردم غزه و اعتراض به سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایات علیه انسانیت و نسل کشی در بین مظلومان فلسطینی که از سوی رژیم غاصب صهیونیستی دبیران کل و اعضای شورای جبهه هماهنگی شورای اصلاحات ملاقاتی با نماینده بان کی مون در تهران در دفتر سازمان ملل خواهند داشت؛ البته پس از این دیدار نیز اعضای جبهه برای اهدای خون به مردم غزه در محل سازمان انتقال خون حاضر خواهند شد.

سیام**7261 **1449
کد N426086

وبگردی