آفتاب
دردیدار با هیات پارلمانی ایران/

رییس مجلس بنگلادش جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

رییس مجلس بنگلادش جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

دهلی نو - ایرنا - ˈشیرین شرمین چودریˈ رییس مجلس بنگلادش روز دوشنبه در دیدار و گفت وگو با هیات پارلمانی ایران، جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، دراین دیدار رییس مجلس بنگلادش با یادآوری سفر سال گذشته خود به ایران، حضور بانوان ایرانی در کشورش را نشانه عملی شدن توافقات با رییس مجلس شورای اسلامی مبنی بر تقویت و افزایش تبادل هیات های پارلمانی بین دو کشور دانست.

ˈفاطمه رهبرˈ رییس هیات پارلمانی ایران با اشاره به برنامه سفر منطقه ای رییس مجلس شورای اسلامی در سال جاری، ابراز امیدواری نمود بنگلادش نیز در فهرست کشورهای مورد بازدید دکتر لاریجانی قرار گیرد.

وی با اشاره به جایگاه مجلس در ساختار سیاسی ایران، انجام این سفر را به عنوان عاملی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور مورد ارزیابی قرار داد.

بحث جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و ضرورت وحدت بین کشورهای اسلامی برای مقابله با اقدامات ضد بشری از دیگر موضوعاتی بود که دراین ملاقات از سوی خانم رهبر مطرح شد.

وی در این زمینه به تشکیل نشست کمیته فلسطین اجلاس غیرمتعهدها در تهران اشاره و ازحضور مشاور ارشد نخست وزیر بنگلادش در آن و همچنین مواضع حمایت گرانه دولت و مجلس بنگلادش ازمقاومت مردم غزه قدردانی نمود.

رییس مجلس بنگلادش نیز در این رابطه گفت: داکا همیشه در کنار مردم مظلوم فلسطین بوده و از آرمان های آنان حمایت کرده است.

وی با محکوم نمودن جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بیگناه غزه، تاکید کرد: ما بطور رسمی اعتراض خود را اعلام و از دولت خواسته ایم از هر اقدامی برای توقف کشتار مردم فلسطین دریغ نکند.

وی در این زمینه اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو کنفرانس اسلامی راتریبون خوبی برای تبیین مواضع و دیدگاه های کشورهای اسلامی دانست.

در پایان این دیدار خانم رهبر نماینده مردم تهران ضمن اشاره به پتانسیل های موجود بین دو کشور؛ سطح روابط اقتصادی دوجانبه را رضایتبخش ندانست.

وی با برشمردن توانمندی های کشورمان در حوزه های مختلف اعلام کرد، ایران آمادگی دارد تا روابط اقتصادی، فرهنگی و آموزشی خود را با بنگلادش توسعه دهدو در این چهارچوب آماده تبادل هیات در سطوح مختلف است.

وی با اعلام تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و بنگلادش در مجلس ایران، ابراز امیدواری کرد گروه مشابهی در پارلمان بنگلادش نیز ایجاد شود تا در قالب آن بتوان روابط دو کشور را بیش از پیش تقویت نمود.

گروه پارلمانی ایران قبل از ملاقات با رییس مجلس بنگلادش، از بخش های مختلف مجلس این کشور بازدید نمود.

درچهارچوب دعوت رییس پارلمان بنگلادش، یک هیات چهار نفره از فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی به سرپرستی فاطمه رهبر نماینده مردم تهران روز یکشنبه وارد داکا شد.

هیات ایرانی در سفر پنج روزه خود قرار است با نخست وزیر، رییس پارلمان، وزیر فرهنگ و تعداد دیگری از مقامات بنگلادش ملاقات و در خصوص موضوعات پارلمانی و سایر مسایل مورد علاقه بحث و گفت وگو نماید.

این هیات دیروز با بانوان نخبه و اندیشمند بنگلادش در مورد مسایل جهان اسلام از جمله حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه به گفت وگو نشست.

آساق ** 1519 **
کد N426067

وبگردی