آفتاب

روحانی در بخشنده ترین سرزمین ایران

روحانی در بخشنده ترین سرزمین ایران

شهرکرد-ایرنا-سرزمین چهارمحال و بختیاری را شاید بتوان بخشنده ترین خطه ایران دانست،از آن جهت که رودهای آن بدون هیچ چشمداشتی کویر مرکزی و جلگه جنوبی کشور را سیراب می کند.

این سرزمین بخشنده که استوار بر تاریخی به بلندای زاگرس ایستاده است این بار میزبان رییس جمهوری است که دغدغه اش اعتدال و توسعه متوازن در همه استان هاست.

برای مردم چهارمحال و بختیاری همه چیز از فلکه آبی شروع می شود، از نیمه ماه داغ در نیمه تابستان، یعنی پانزدهم مرداد ماه که درست وسط وسط تابستان است.

چهارمحال و بختیاری در نیمه مرداد خاطره ای سیاسی را در فضایی به گستردگی عرصه بین الملل برای تقویم خود رقم می زند و با استقبال از رییس جمهوری میزبان دولت تدبیر می شود.

این دیار در حالی میزبان ششمین سفر استانی رییس جمهوری و هیات همراه است که از روزهای قبل مردم برای استقبال از این سفر خود را آماده کرده اند.

از یک سو سفر روحانی به چهارمحال و بختیاری نخستین سفری است که پس از ماه مبارک رمضان صورت می گیرد و از سوی سفر به نیویورک نیز در برنامه کاری شهریور ماه رییس جمهوری گنجانده شده است به همین علت رسانه های جهان منتظر هستند بسیاری از مواضع جدید در عرصه داخلی و خارجی دولت یازدهم را در جریان این سفر پوشش دهند.

اغلب کارشناسان داخلی معتقد هستند که حضور گسترده مردم در جریان این سفر،پشتوانه بزرگی برای دولتمردان است.

اهمیت حضور همگانی مردم در استقبال از سفر رییس جمهوری بازتاب های بسیاری در سطح جهان خواهد داشت و این حضور همگانی در تاریخ کشور و استان ثبت خواهد شد.

معاون اجرایی رییس جمهوری که به عنوان پیش قراول به این استان سفر کرده است، سفرهای دولت را فرصتی برای آشنایی دولتمردان با مزیت ها و مشکلات استان ها دانسته است.

ˈمحمد شریعتمداریˈ در گفت وگو با ایرنا هدف دولت از این سفرها را شناسایی مشکلات مردم از نزدیک و ارجاع به متولیان هر بخش برای رفع مشکل خوانده است.

وی افزوده است که مردم هر استان با توجه به روحیه مهمان نوازی آن منطقه، از رییس جمهوری و اعضا هیات دولت استقبال می کنند که این امر برآمده از آرایی است که مردم به رییس جمهوری داده اند.

معاون اجرایی رییس جمهوری یادآور شد: در سفر کاروان تدبیر و امید به استان ها، مسیر طولانی برای استقبال از رییس جمهوری انتخاب نمی شود و دولت قصد ندارد در یک مسیر طولانی مردم ، خودرو حامل رییس جمهوری را همراهی کنند.

به گفته وی، در سفرهای استانی ،یک نقطه برای سخنرانی و یک نقطه هم برای ورود در نظر گرفته شده و از استانداران نیز خواسته شده همین دو نقطه را برای استقبال در نظر بگیرند تا کسی در مسیر طولانی دچار آسیب نشود.

استاندار چهارمحال وبختیاری نیز در این ارتباط گفت:بر اساس آخرین برنامه ریزی های انجام شده، سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان دو روزه است.

ˈقاسم سلیمانی دشتکیˈ افزود: رییس جمهوری در جمع مردم در روز چهارشنبه در ورزشگاه انقلاب سخنرانی می کند و استقبال از رییس جمهوری از میدان دوازدهم محرم(فلکه آبی)صورت می گیرد.

وی گفت: دیدار با نخبگان و برگزاری نشست تخصصی رییس جمهوری با سرمایه گذاران برای رونق اقتصادی استان از محورهای این سفر استانی است.

رییس جمهوری نماد جمهوریت نظام جمهوری اسلامی است و حضور باشکوه مردم در این مراسم، تشکر ازخدمات نظام است.

دولت یازدهم تاکنون پنج سفر به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام و لرستان انجام داده و چهارمحال وبختیاری ششمین میزبان محسوب می شود.

حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه پانزدهم مرداد ماه به شهرکرد سفر می کند و در مسیر میدان دوازدهم محرم (فلکه آبی) تا مجموعه ورزشی انقلاب مورد استقبال گسترده مردم قرار می گیرد.

گزارش از محمود رییسی

7359
کد N426055

وبگردی