آفتاب

اسپانیا خواهان تلاش بیشتر برای حل مناقشه غزه شد

اسپانیا خواهان تلاش بیشتر برای حل مناقشه غزه شد

مادرید- ایرنا- وزیرخارجه اسپانیا با ارسال نامه ای به ˈ کاترین اشتون ˈ رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا ، نگرانی خود نسبت به مناقشه غزه و اطمینان راسخش از اینکه اتحادیه ˈمی تواند و بایدˈ تلاش هنوز بیشتری در این زمینه داشته باشد را به وی ابراز کرد.

به گزارش ایرنا،ˈخوسه مانوئل گارسیا مارگالوˈدر نامه خود که در صفحه رسمی وزارت خارجه منتشر شد به اشتون پیشنهاد داد ˈاقدامات بسیار فوریˈ با طرفین متخاصم و با دیگر کشورهای منطقه که توانایی نفوذ در طرفین دارند را انجام دهد تا بدینوسیله اتحادیه اروپا به طور فعالانه در دستیابی یک آتش بس فوری و آتش بس پایدار بین فلسطین و اسراییل کمک کند.

رئیس دیپلماسی اسپانیا همچنین اعلام کرد که این نامه را به تمامی وزیران خارجه اتحادیه اروپا ارسال کرده است .

مارگالو در این نامه به اشتون تصریح کرد که پس از سفر به مصر ، تونس و مراکش و برداشت این امر که در این منطقه این احساس وجود دارد که در مناقشه جدید ، ˈدستیابی به یک آتش بس هنوز دشوارتر از قبل استˈ ، نسبت به مناقشه غزه ، نگران است .

وزیر خارجه اسپانیا ادامه داد : این دشواری ها به این خاطر هستند که در میان متحدان سنتی عرب فلسطینیان ، اکنون جدایی و تفرقه وجود دارد و هرکدام از آنها،برنامه های متضاد نه تنها با مناقشه کنونی غزه بلکه همچنین با اصلاحات سیاسی آینده کشورهایشان دارند.

مارگالو همچنین به ˈیاس و ناامیدی سریعˈ خود نسبت به شکسته شدن پیش از موعد آتش بس 72 ساعته بین اسراییل و فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت که این امر ، لزوم یک تلاش فشرده تر همه بازیگران با توانایی نفوذ و تاثیر گذاری در این رویداد ها را نشان می دهد.

وزیر اسپانیایی ادامه داد:معتقدم اتحادیه اروپا می تواند و باید یک تلاش بیشتری به نمایندگی از سوی 28 کشور عضو برای کمک به دستیابی به آنچه که تاکنون نتیجه آن دشوار بوده، انجام دهد.

گارسیا مارگالو تاکید کرد آتش بس باید برگرفته از پیشنهاد مطرح شده از سوی مصر باشد افزون بر اینکه از سوی یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل حمایت شود.این امر اجازه خواهد داد که جامعه بین المللی بر طرفین درگیر فشار آورد، موردی که می تواند به دستیابی یک آتش بس پایدار همانند آنچه که لبنان در زمان خود با قطعنامه 1701 سازمان ملل دست یافت ، کمک کند .

اروپام *1*491*1547
کد N426047

وبگردی