آفتاب

بازتاب رسانه های صربستان از نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در تهران

بازتاب رسانه های صربستان از نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در تهران

بلگراد-ایرنا- رسانه های خبری صربستان گزارش دادند که رییس جمهور ایران روز دوشنبه ضمن محکوم کردن شورای امنیت سازمان ملل به خاطر عدم اقدام مقتضی برای غزه، جنگ در این منطقه را نسل کشی فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی صربستان (تانیوگ) به نقل از منابع خبری خود نوشت که حسن روحانی رییس جمهور ایران در نشست جنبش عدم تعهد برای فلسطین که در آن وزرای امور خارجه و مقامات سیاسی از کشورهای قطر، کویت، عمان، ونزوئلا، بنگلادش، سودان، اوگاندا و دیگر کشورهای عضو حضور داشتند، سازمان های بین المللی به ویژه شورای امنیت را در اقدام ناکافی برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی علیه بشریت محکوم کرد.

تانیوگ همچنین به نقل از رییس جمهور کشورمان در نشست روز دوشنبه تهران نوشت: تجاوز وحشیانه از طرف رژیم قاتل کودکان با هدف ارتکاب نسل کشی و قتل عام غیرنظامیان، نابودی زیر ساخت ها، فرودگاه ها، اماکن مسکونی، بیمارستان ها، مدارس و مساجد ادامه دارد.

این خبرگزاری به نقل از منابع خبری خود نوشت که حسن روحانی متفقین آمریکا و چند عضو دیگر شورای امنیت را به باد انتقاد گرفت و خواستار بسیج بین المللی از جمله کشورهای عضو جنبش عدم تعهد برای متوقف کردن جنایات جنگی اسرائیل شد.

خبرگزاری صربستان همچنین به نقل از منابع خبری خود به حوادث روز دوشنبه پس از لغو مجدد آتش بس در نوار غزه اشاره کرد که در طی حملاتی از سوی رژیم صهیونیستی حداقل 16 فلسطینی شهید شدند که تعداد شهیدان فلسطینی را از 8 ژوئیه امسال به یک هزار و 829 نفر افزایش داد.

بنا به این گزارش، بلافاصله پس از نقض آتش یس بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی در ساعت 10صبح به وقت محلی یک کودک در اردوگاه جنگزدگان در نوار غزه شهید و بیش از 30 فلسطینی مجروح شدند.

اروپام**1**436**1547
کد N426034

وبگردی