آفتاب
نماینده مجلس:

سیاست خارجی از مهمترین نقاط قوت دولت تدبیر و امید است

سیاست خارجی از مهمترین نقاط قوت دولت تدبیر و امید است

اردبیل - ایرنا- نماینده اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین با اشاره به فعال بودن سیاست خارجی دولت تدبیر و امید گفت : یکی از نقاط قوت دولت یازدهم سیاست خارجی همراه با عزت و تدبیر آن است.

ˈکمال الدین پیرموذن ˈروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت اقدامات شایسته ای در تشنج زدایی ، ایجاد ارتباط دوستانه با دنیای خارج انجام داده است.

وی بیان کرد: سیاست همراه با تدبیر دولت موجب شده است که بر خلاف گذشته ارتباط دوستانه و بدون تنشی بین ایران و خارج از کشور ایجاد گردد.

وی به مذاکرات ایران و گروه 1+5 اشاره کرد و گفت : تیم مذاکره کننده در ژنو و وین تاکنون عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته است از حقوق حقه ملت ایران دفاع کرده و مذاکرات را به خوبی به پیش برد.

وی سیاست دولت در گسترش مناسبات با کشورهای همسایه را مثبت ارزیابی کرد و اضافه کرد: مواضع اصولی دولت تدبیر و امید باعث شده است که شاهد مناسبات دوستانه و بدون تنشی با همسایگان باشیم .

پیرموذن که قرار است در ترکیب هیات ایرانی فردا در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آدربایجان در باکو شرکت کند،گفت : دولت تدبیر و امید تحرک بسیاری خوبی به مناسبات تهران و باکو داده است.

وی بیان کرد: روابط دوستانه بین ایران و آذربایجان به نفع مردم دو کشور است و باید از ظرفیت های دو کشور در گسترش هرچه بیشتر مناسبات استفاده کرد.

به گفته وی ، در جریان سفر هیات بلندپایه ایرانی به ریاست محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات به باکو که در آن مسوولان دولتی ، نمایندگان مجلس و نمایندگان بخش خصوصی از جمله اتاق بازرگانی و صنعت استان اردبیل حضور دارند قراردادهای همکاری دوجانبه مهمی به امضا خواهد رسید.

نماینده اردبیل با اشاره به عدم استفاده از ظرفیت همسایگی و مرز طولانی استان اردبیل با جمهوری آذربایجان گفت : اکنون وقت آن رسیده که به این بی توجهی پایان داده و استان اردبیل از مزایای مرزنشینی در توسعه خود بهره گیرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه سیاست های اقتصادی دولت را نیز موفق ذکر کرد و گفت: دولت در مهار تورم بسیار موفق عمل کرده و توانسته تاثیرات مخرب سیاست های دولت گذشته را تا حدی زیادی کنترل کند.

پیرموذن اظهار کرد: دولت هم اکنون برای رفع رکود نیز سیاست ها و برنامه های اصلاحی در پیش گرفته و امید می رود با اقدامات اصولی شاهد رونق اقتصادی در کشو باشیم.

530 / 1539
کد N425997

وبگردی