آفتاب
کواکبیان در گفت‌وگو با ایلنا:

اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با نماینده دبیرکل سازمان ملل دیدار می‌کنند

اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با نماینده دبیرکل سازمان ملل دیدار می‌کنند

از وزارت کشور می خواهیم که کمیته منتخب مورد رضایت آخرین شورای مرکزی و سایر فعالان این عرصه، مجمع عمومی را برای اصلاح اساسنامه و راه اندازی خانه احزاب برگزار کنند و وسایل خانه احزاب که از سوی دولت پیشین ضبط گردیده عودت داده شود.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از دیدار اعضای این جبهه با نماینده دبیرکل سازمان ملل در ارتباط با جنایات در غزه خبر داد.

مصطفی کواکبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جلسه فوق‌العاده شب گذشته شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، یادآور شد: در این جلسه که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد در مورد وضعیت خانه احزاب و قانون احزاب که در مجلس درحال برگزاری است بحث‌هایی مطرح شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه بر اهمیت صنفی بودن خانه احزاب تاکید شد، گفت: در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت ادامه فعالیت نهاد خانه احزاب به مساله مشخص شدن جایگاه ویژه‌ای در قانون احزاب برای این نهاد صنفی اشاره شد. عنوان شد که ضروری است تا پس از برگزاری مجمع عمومی اساسنامه خانه احزاب به گونه‌ای که همه سلیقه‌های سیاسی در شورای مرکزی آن حضور ومشارکت داشته باشند، تنظیم شود.

رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با تاکید بر اینکه در این جلسه عنوان شد که نباید هیچ تفوقی میان جناح ها در این خانه احساس شود، گفت: در این جلسه همچنین مقرر شد تا هیات رئیسه شورای هماهنگی با همه فعالان و دست اندرکاران خانه احزاب در ادوار مختلف تماس گرفته و از آنان درخواست کند که برای راه اندازی خانه احزاب همکاری و مساعدت لازم داشته باشند.

کواکبیان گفت:‌ از وزارت کشور می خواهیم که کمیته منتخب مورد رضایت آخرین شورای مرکزی و سایر فعالان این عرصه، مجمع عمومی را برای اصلاح اساسنامه و راه اندازی خانه احزاب برگزار کنند و وسایل خانه احزاب که از سوی دولت پیشین ضبط گردیده عودت داده شود.

رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همچنین با محکوم کردن جانایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: روز سه شنبه به منظور همدردی با مردم غزه و اعتراض به سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایات علیه انسانیت و نسل کشی در بین مظلومان فلسطینی که از سوی رژیم غاصب صهیونیستی دبیران کل و اعضای شورای جبهه هماهنگی شورای اصلاحات ملاقاتی با نماینده بان کی مون در تهران در دفتر سازمان ملل خواهند داشت. پس از این دیدار نیز اعضای جبهه برای اهدای خون به مردم غزه در محل سازمان انتقال خون حاضر خواهند شد.

کد N425935

وبگردی