آفتاب

رضایی:کشورهای اسلامی پدافند هوایی به غزه بدهند/نظرما درباره مسئله اسرائیل، رفراندوم است

رضایی:کشورهای اسلامی پدافند هوایی به غزه بدهند/نظرما درباره مسئله اسرائیل، رفراندوم است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است که باید فناوری های پیشرفته برای مقاومت و افزایش دقت و برد موشک ها منتقل شود.

به گزارش خبرآنلاين محسن رضايي در گفت و گو با شبکه تلويزيوني العالم گفت که موشک‌های مقاومت فلسطین از برکت انتقال فناوری از ایران است. باید فناوری‌های دفاعی و تسلیحاتی را به فلسطینی‌ها منتقل کنیم تا آنها در محاصره کامل هم بتوانند سلاح بسازند و از خودشان دفاع کنند.

اهم اظهارات دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه مي آيد:

* همیشه باید فناوری‌ها را پیشرفته کرد، اکنون مهم این است که موشک‌های مقاومت دقتشان را بالاتر ببرند و بتوانند نقطه‌ای بزنند یا اینکه بتوانند برد سلاحشان را بیشتر کنند و برخی از مناطقی را که در دسترس نیستند بتوانند بزنند. این‌ها فناوری‌های جدید است و مهم انتقال فناوری‌های بروز و پیشرفت‌های فناوری است که باید صورت بگیرد.

*البته همین‌جا به رزمندگان مقاومت می‌گویم که از این به بعد به فکر حفاظت مردم باشند و تنها به فکر جنگ نباشند؛ یعنی می‌توانند تونل‌هایی را در غزه بزنند که به محض آغاز جنگ همه مردم وارد تونل و زیرزمین شوند؛ این کار جدیدی است که باید فلسطینی‌ها شروع کنند؛ پیروزی مقاومت طول می‌کشد و همانطور که برای شلیک موشک‌ها از تونل استفاده می‌کنند برای حفاظت از مردم هم از این به بعد هم باید فکر بیشتری انجام دهند.

*من در نامه‌ای به آقای دکتر روحانی، تقاضا کردم که کشورهای اسلامی پدافند هوایی به غزه بدهند. پدافند هوایی برای دفاع در برابر هواپیماها است، حالا اگر می‌خواهند سلاح هجومی به فلسطینی‌ها ندهند، ولی پدافند هوایی که می‌توانند بدهند.آمریکایی‌ها در همین دو سه روز گذشته نزدیک به 300 میلیون دلار برای تقویت گنبد آهنین صهیونیستها تصویب کردند؛ شما هم بیایید بخش پدافند هوایی فلسطین را تقویت کنید و به آنها پدافند هوایی بدهید و سلاح هایی که بتوانند از مردم در مقابل بمباران هوایی دفاع کنند.

* اسرائیل اگر می توانست به ایران حمله کند، تا کنون تردید نمی کرد؛ آن چیزی که باعث شده که اسرائیل به ایران حمله نکند این است که می داند اگر کوچکترین خطایی کند برای همیشه پرونده اش در دنیا بسته می شود؛ و چیزی به نام اسرائیل نخواهد بود.

* نظر ما درباره مسأله اسرائیل رفراندوم است و از اول معتقد بودیم که 5 یا 6 میلیون نفر که در فلسطین هستند و 5 یا 6 میلیون نفر فلسطیی که در بیرون هستند بیایند و یهودیان و مسیحیان هم باشند که جمعیتی 15 میلیون نفره می شود، در آن زمان رفراندوم برگزار شود، قانون اساسی خود را بنویسند و رژیم خود را تعیین کنند و برای همیشه این ناامنی ها پایان داده میشود. تز اصلی جمهوری اسلامی این است؛ بنابراین ما می‌گوییم مقاومت تا رفراندوم؛ یعنی مقاومت کنید تا روز رفراندوم که هر فلسطینی با یک رأی بیاید و سرنوشت فلسطین را رقم بزند.

*در شرایط سختی که فشارها سنگین بود، احساس کردم که به فرمانده گردان‌های قسام نامه‌ای بنویسم، و به آنها دلگرمی بدهم و از آنها بخواهم که تنها در موضع دفاعی نباشند و از سنگرها بیرون بیایند و هجوم کنند، زیرا پاشنه آشیل و نقطه ضعف اسرائیل‌ها اسیر دادن است؛ دو یا سه نفر که اسیر بدهند، تمام صهیونیست‌ها تسلیم می‌شوند.

* از این به بعد اگر اسرائیل حمله کند، باید انتظار داشته باشد که دیگر رزمندگان در سنگر نمانند و بیرون آیند و حمله کنند؛ یک میلیون و 800 هزار نفر؛ که اگر بانوان و کودکان و افراد سالخورده را از آنها جدا کنیم، نزدیک به 600 هزار مرد توانمند در غزه است که اگر 100 هزار نفر از آنان حرکت کنند، اسرائیل ساقط می‌شود. اسرائیل آماده باشد که در جنگ‌های بعدی دیگر فلسطینی‌ها در خانه خود نمی‌مانند که بمباران شوند، از مرزها بیرون می‌آیند و مطمئنا انتفاضه سوم شکل می‌گیرد.

*وظیفه خودم دانستم که نامه‌هایی را بنویسم و از آقای دکتر روحانی خواستم که فعالیتهای بین المللی شروع شود؛ مخصوصا با این تنفری که در دنیا از اسرائیل به وجود آمده است خیلی فرصت خوبی است که دیپلماسی کشورهای اسلامی ایران، عراق، سوریه، لبنان و کشورهای دیگر می توانند به ایران بپیونند.

*من نمی فهمم چرا مصر و عربستان اخیرا چنین رفتاری را داشتند؛ آیا بین اسرائیل و عربستان و مصر قبل از حمله توافقی صورت گرفته است؛ شک و شبهه زیادی درباره مسؤولان این کشورها است. صادقانه باید بگویم که عربستان و مصر باید با جهان اسلام صحبت کنند و از این حرفهایی که علیه آنها مطرح می شود باید بتوانند دفاع کنند.

*اسرائیل چند هدف داشت؛ یکی اینکه حماس و جهاد اسلامی و مقاومت فلسطین را خلع سلاح کند، دوم اینکه تمام مراکز سخت سلاح و محل‌های شلیک را از بین ببرد و از طرف دیگر دنبال آواره کردن بخش گسترده دیگری از مردم فلسطین بود، زیرا جمعیت فلسطین دوباره بر یهودیان مستقر در آنجا غلبه کرده است و آنها به دنبال این بودند که چند اردوگاه دیگر به وجود بیاید و جمعیت را کاهش دهند.

*مهمترین مسأله این نیست که از بیرون مرتب سلاح وارد می‌شود، بلکه مهمترین مسأله این است که نیروهای مقاومت خودشان امروز سلاح و موشک می‌سازند و مهم انتقال فناوری‌هاست. ملتی که می‌خواهد برای درازمدت مقاومت کند، باید خودش تولید کننده سلاح هم باشد و این شدنی است، و ما مطمئن هستیم که مقاومت در آینده روز به روز قوی تر از گذشته خواهد شد.

*ما به صراحت اعلام می کنیم که هر کشور اسلامی در دفاع از خودش به ایران نیازمند شود و کمک بخواهد ما به آن کمک می کنیم و هیچ ابایی نداریم، زیرا دفاع را مشروع می دانیم؛ البته ما مخالف حمله کشورها به یکدیگر هستیم؛ اما ما در دفاع هیچ نگرانی و ترسی نداریم که جهان اسلام و مسلمانان را در دفاع از خودشان مسلح کنیم، تا از خودشان و سرزمین و امنیتشان دفاع کنند.

*در غزه ما دیدیم که حادثه بسیار خشن تر و وحشیانه‌تر از گذشته است، لذا هم آقای قاسم سلیمانی، هم آقای دکتر لاریجانی و هم خود من و هم بسیاری از دوستان به صراحت پس از آنکه رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی صحبت خودشان را آشکار و علنی اعلام کردند؛ مجموعه نیروهای انقلاب وظیفه خودمان می دانستیم، که قوی‌تر و سریعتر از گذشته به ملت فلسطین بگوییم که شما تنها نیستید و اگر از زیر سنگ هم شده باشد سلاح به دستتان می رسد.

*اگر در هفته‌های آینده در لبنان یا در قسمت دیگری از این منطقه حادثه‌ای اتفاق بیفتد بعد از آن حادثه ممکن است اسرائیل دوباره به غزه حمله کند؛ ما امروز با شرایط و جنگ جدیدی مواجه هستیم و دوستان ما در فلسطین نباید فکر کنند که این شکست اسرائیل مانند قبل است، بلکه اکنون مانند مار زخم خورده ای است که کمین کرده و منتظر است تا طی ماه های آینده فرصت مجددی پیدا کند تا تا کاری انجام دهد؛ هرچند که به شدت زخمی شده و شکست خورده ولی دوستان ما باید در غزه مراقب باشند و احتیاط کنند.

*یک کینه یا دشمنی غیرمنطقی الان درکشورهای اسلامی بوجود آمده است. عربستان و مصر به دلیل اینکه از اخوان المسلمین خیلی ناراحت و عصبانی هستند، نمی دانند که چه کاری انجام می دهند.

* معتقدم که حماس نباید به این سرعت موضع خودش را عوض می کرد. حماس تا چند سال پیش موضع خوبی داشت؛ ولی یک مرتبه درقبال حوادثی که در مصر یا در جهان اسلام اتفاق افتاد، موضعگیری هایی از خود نشان داد. این موضعگیری ها باعث ناراحتی مصر و عربستان شده است ولی آنها هم نباید به خاطر این ناراحتی، اکنون ملت فلسطین و مقاومت را تنها بگذارند.

* بالاخره یک اختلافات داخلی در همه کشورهای اسلامی و جهان اسلام هست. من فکر می کنم که باید از این کینه ها دست برداشت. الان موقعی نیست که مصر یا عربستان بخواهد به خاطر مسأله اخوان المسلمین با قطر یا حماس درگیر شوند و یا به حماس یا قطر بگویند که چرا شما پشت سر اخوان المسلمین رفتید. اینها مسائلی است که نسبت به دشمن اصلی ما و نسبت به فشارهای بین المللی که علیه جهان اسلام است، قابل گذشت است. قابل بحث و صحبت و گفت‌وگو است.

*من فکر می کنم که کسانی که تاریخ منطقه را می دانند، اطلاع دارند که ایران بیش از 60 سال است که از فلسطین حمایت می کند. حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت امام راحل (رض) و ما انقلابیون، اولین کمک هایی که کردیم و در لبنان وارد شدیم با آقای یاسر عرفات جلساتی در لبنان گذاشتیم و در آنجا قبلا از پیروزی انقلاب اسلامی، ما به فلسطینی ها کمک می کردیم. بنابراین تاریخ و کارنامه کمک ما به برادران مبارز اهل سنت ما، چندین برابر برادران شیعه است. ما به برادران شیعه قریب 20 تا 25 سال است که کمک می کنیم. حدود 60 سال است که ما به برادران مبارز اهل سنت مخصوصا فلسطین کمک می کنیم. ما در دفاع از ملت فلسطین هیچ گاه کوتاه نیامده ایم.

2929

 

 

کد N425879

وبگردی