آفتاب

آلمان ساخت میدان تیر برای روسیه را متوقف کرد

آلمان ساخت میدان تیر برای روسیه را متوقف کرد

آلمان در واکنش به مواضع روسیه در بحران اوکراین اجرای پروژه تسلیحاتی به ارزش صد میلیون یورو در روسیه را متوقف کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در آلمان، کارخانه صنایع تسلیحاتی راین متال (Rheinmetall) در دوسلدورف آلمان، به دستور وزیر اقتصاد زیگمار گابریل (Sigmar Gabriel)، از حزب سوسیال دموکرات، اجرای پروژه ای به ارزش صد میلیون یورو برای روسیه را متوقف کرد.

در واکنش به بحران اکراین و در پی قطعنامه های اتحادیه اروپا علیه مسکو، وزارت اقتصاد آلمان گزارش داد، پروژه تسلیحاتی آلمانی در روسیه، برای ساختن میدان مشق نبرد، به ارزش حدودی صد میلیون یورو، که مجری آن کارخانه راین متال دوسلدورف بود ملغی شد.

پیش از این در ماه مارس، در پی آغاز بحران کریمه، و آغاز تیره شدن روابط روسیه و اتحادیه اروپا، ساخت این میدان مشق نبرد، به دستور وزیر اقتصاد، موقتا تعلیق شده بود. در پی این فرمان، اجرای این پروژه به تمامی ملغی شد.

به گزارش زوددویچه زایتوگ (Süddeutsche Zeutung) این میدان مشق نبرد، که در شهر مولینو در منطقه ولگا (Wolga) در روسیه احداث شده، و قرار بود امسال به بهره برداری برسد، برای تمرین دادن و آموزش سربازان، مجهز به دستگاه های شبیه ساز بسیار پیشرفته بوده است. طبق برنامه قرار بود سالانه 30000 سرباز در این مرکز آموزش ببینند.

آلمان با این لغو اجرای این پروژه، یک قدم از تحریم های وضع شده توسط اتحادیه ی اروپا علیه روسیه فراتر رفته است. اتحادیه اروپا روسیه را به حمایت از جدایی طلبان اکراینی متهم می کند و به شکل غیر مستقیم روسیه را در سقوط هواپیمای مالزیایی در اکراین مقصر می داند. اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان پیش از این از تیره شدن روابط و بی اعتمادی بین برلین و مسکو خبر داده بود.

کد N425852

وبگردی