آفتاب

حزب جمهوریخواه خلق: آیا برخی قطعات سیستم گنبد آهنین اسراییل از ترکیه تامین می شود؟

حزب جمهوریخواه خلق: آیا برخی قطعات سیستم گنبد آهنین اسراییل از ترکیه تامین می شود؟

آنکارا-ایرنا- ˈ سزگین تاریکولوˈ معاون حزب جمهوریخواه خلق ترکیه خواستار توضیح وزیر دفاع این کشور در مورد تامین برخی قطعات سیستم گنبد آهنین اسراییل از سوی ترکیه شد.

به گزارش ایرنا ازآنکارا، وی با ارایه پرسشی به ریاست مجلس ترکیه خواستار توضیح ˈعصمت ییلمازˈ وزیر دفاع ترکیه در این زمینه شد.

وی با یادآوری اینکه شرکت دولتی ˈراکت سانˈ در سال 2009 میلادی قراردادی برای تامین برخی قطعات سیستم های دفاع موشکی ˈپاترییوتˈ را به امضاء رسانده این سوال که ˈآیا قطعات تولیدی از سوی شرکت ˈراکت سانˈ ترکیه در سیستم گنبد آهنین اسراییل مورد استفاده قرار می گیرد؟ˈ را طرح کرده است.

تانریکولو همچنین خواستار توضیح وزیر دفاع ترکیه در مورد طرح های مشترک شرکت های دولتی سلاح سازی ترکیه با شرکت های رژیم صهیونیستی در بین سالهای 2004 تا 2014 میلادی شده است.

معاون حزب جمهوریخواه خواستار توضیح در مورد اینکه در بین سالهای 2007 تا 2014 میلادی چند فروند جنگنده اسراییلی با کدام اهداف حریم هوایی ترکیه را مورد استفاده قرار داده و یا نقض کرده اند، شد و افزود: آیا در این سالها جنگنده های اسراییلی علیه ایران و یا سوریه عملیاتی با استفاده از حریم هوایی ترکیه انجام داده اند یا خیر؟

تانریکولو خواستار توضیح وزیر دفاع ترکیه در مورد اینکه آیا در ششم سپتامبر سال 2007 میلادی جنگنده های اسراییل با استفاده از حریم هوایی ترکیه منطقه ˈالکبارˈ سوریه را بمباران کرده اند یا خیر؟ شد.

بر اساس این گزارش، تا زمان حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به کشتی مرمره آبی در آبهای بین المللی دریای مدیترانه روابط ترکیه و اسراییل در سطوح عالی در زمینه های مختلف از جمله همکاری های مختلف نظامی برقرار بود.

جنگنده های رژیم صهیونیستی در سالهای گذشته حریم هوایی ترکیه را برای پروازهای آموزشی مورد استفاده قرار می دادند و نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در تمرین های نظامی مختلف ترکیه نیز شرکت داشتند.

مخالفین دولت آنکارا را متهم به همکاری پنهانی با رژیم صهیونیستی کرده و می گویند که اطلاعات بدست آمده از رادارهای کوره جیک در شهر مالاتیای ترکیه به اسراییل نیز منتقل می شود.

خاورم**2012 **1010
کد N425841

وبگردی