آفتاب

اعلام جرمی درباره رانت 650 میلیون یورویی نشده است

اعلام جرمی درباره رانت 650 میلیون یورویی نشده است

... سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده موسوم به رانت 650 میلیون یورویی و صحبت‌های احمد توکلی که گفته در این زمینه رانتی صورت گرفته است، گفت: اعلام جرمی از سوی دیوان محاسبات به قوه قضائیه در این زمینه نشده و اگر جرمی در این رابطه باشد قطعا به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: این پرونده به قوه قضائیه نیامده است. در این پرونده این فرد حدود 1000 میلیارد تومان بدهی بانکی دارد.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده صبا آذرپیک و اینکه تاکنون دو بار حضوری و یک بار غیابی محاکمه شده و 70 روز است که در بازداشت موقت به‌سر می‌برد، اظهار کرد:‌ امکان دارد کسی دو الی سه پرونده داشته باشد که در این صورت می‌توان پرونده‌ها را یک جا جمع کرد.

محسنی‌اژه‌ای افزود: این‌که گفته می‌شود خانواده آذرپیک از وی خبر ندارند خلاف واقع است. لازم نیست که بنده و دیگران اتهامات شخص مذکور را بدانیم و در بسیاری از موارد نیاز نیست که خانواده متهم از جزئیات خبر داشته باشند و ما اتهامات را به خود متهم تفهیم می‌کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه یادآور شد: اکنون پرونده صبا آذرپیک در دادسرای تهران بوده و وی در زندان اوین است و بنده از این‌که می‌توان بازداشت موقت وی را تبدیل کرد اطلاعی ندارم و این موضوع بستگی به نظر قاضی پرونده دارد.

وی درباره آخرین وضعیت 3 پرونده اقتصادی مهم شامل «م . ز» یکی از بدهکاران بانکی، برادران «ر» و پرونده‌ای درباره قیر گفت: پس از آنکه آقای «م. ز» دستگیر شد مشخص شد عمده اتهامات وی موضوع معوقات بانکی است. این فرد به محض دستگیری بخش عمده‌ای از اموال خود را در اختیار بانک‌ها قرار داد و بخش زیادی از بدهی‌ خود را تسویه کرد.

محسنی‌اژه‌ای گفت: سپس به پرونده‌اش رسیدگی شد و سرانجام برای وی حکم صادر شد که این پرونده با توجه به اعتراض متهم به دیوان عالی کشور رفته و از قطعی شدن آن اطلاعی ندارم. این فرد بعد از آزادی، بخش دیگری از معوقات بانکی خود را هم به بانک‌ها پرداخت کرد.

وی درباره پرونده برادران «ر» که در زمینه فولاد فعالیت داشتند گفت: این پرونده همچنان در دست بررسی است و هنوز منجر به صدور حکم نشده است.

دادستان کل کشور درباره آخرین وضعیت پرونده فساد در زمینه قیر در شرکت نفت اصفهان نیز گفت: آن پرونده در دادسرای اصفهان به جریان افتاد و همچنان مسئولان پرونده در تلاش هستند تا به آن رسیدگی کنند اما هنوز در این زمینه کیفرخواستی صادر نشده است.

خبرنگار دیگری سوال خود را این‌گونه مطرح کرد که اگر دیه زن و مرد برابر پرداخت می‌شود چرا دیه بچه‌های شین‌آباد نصف است؟ که محسنی‌اژه‌ای در این زمینه گفت: دیه زن و مرد برابر نیست ولی ترتیبی داده شده که برابر باشد و بنده موضوع دیه بچه‌های شین‌آباد را بررسی می‌کنم.

سخنگوی قوه قضائیه درباره این ‌که آیا پسر ناطق نوری علیه آقای احمدی نژاد شکایتی کرده است، گفت: بنده اطلاعی ندارم و تاکنون شکایتی از سوی پسر آقای ناطق نوری علیه احمدی نژاد به قوه قضائیه واصل نشده است.

خبرنگار دیگری گفت که وزیر بهداشت اعلام کرده که تخلفاتی در صنایع غذایی از جمله کالباس صورت می‌گیرد، ورود قوه قضائیه به پرونده‌هایی که امنیت غذایی جامعه را تهدید می‌کند، چیست؟ که اژه‌ای پاسخ داد: مسأله سلامت انسان‌ها، مسأله مهمی است و اگر مسائلی باشد که با سلامت عموم جامعه ارتباط داشته باشد دادستان به عنوان مدعی‌العموم می‌تواند به آن ورود پیدا کند. اگر وزیر بهداشت موضوعی را در این زمینه مطرح کند، دستگاه قضایی به آن رسیدگی می کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه شرکت بیمه توسعه از پرداخت خسارت به کسانی که بیمه شده ‌اند، خودداری می‌کند اظهار بی‌اطلاعی کرد.

وی درباره معوقات بانکی که سوال یکی دیگر از خبرنگاران بود گفت: بانک مرکزی گفته که عزم جدی در این زمینه برای پرداخت معوقات دارد. امیدوارم اگر این عزم جدی عملی شود دیگر ما شاهد تکرار معوقات بانکی نخواهیم بود. ما سال 92 تا پایان سال 93 را رصد می‌کنیم و قوه قضائیه در این زمینه عزم جدی دارد.

سخنگوی قوه قضائیه درباره حضور ضابط قضایی در بیمارستان‌ها برای رسیدگی به شکایات مردم که سوال یکی دیگر از خبرنگاران بود، گفت: ما قصد نداریم که نماینده‌ای را در بیمارستان‌ها داشته باشیم. مسلما اگر جرمی واقع شود شکایت صورت می‌گیرد و به آن رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام

کد N425777

وبگردی