آفتاب
قائم مقام وزیر بهداشت مطرح کرد:

ضرورت رعایت اصول و ارزش‌ها در تدوین اسناد اجرایی سیاست‌های کلی سلامت

ضرورت رعایت اصول و ارزش‌ها در تدوین اسناد اجرایی سیاست‌های کلی سلامت

پیشنهاد وضع قوانین و لوایح مورد نیاز برای اجرای سیاست های کلی سلامت ارائه شده است/ هشت کارگروه تخصصی در زمینه راهکارهای اجرایی سیاست های کلی نظام سلامت تشکیل شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها گفت: کارگروه‌های تخصصی باید به عنوان نهاد و مرجع اصول و ارزش‌ها را در تدوین اسناد اجرایی سیاست‌های کلی سلامت مد نظر قرار دهند.

به گزارش ایلنا، امامی رضوی در نشست افتتاحیه سند راه کارهای اجرایی سیاست‌های کلی سلامت گفت: با ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت توسط مقام معظم رهبری در فروردین ماه سال جاری، کارگروهی جهت اجرایی شدن بندهای این سیاست‌ها در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد تا سند اجرایی سیاست‌های کلی توسط کارشناسان و دست اندرکاران حوزه سلامت تدوین شود.

وی در ادامه با اشاره به این که سلامت در همه جوامع از جمله کشور ما در درجه اول اهمیت قرار دارد، افزود: رییس دولت یازدهم نیز در عمل با تخصیص و توزیع اعتبارات و منابع به حوزه سلامت ثابت کرد که در یک سال گذشته این بخش جزو اولویت های اول دولت بوده است.

امامی رضوی ادامه داد: هشت کارگروه تخصصی در زمینه راهکارهای اجرایی سیاست های کلی نظام سلامت تشکیل شده و روسای دانشگاه های علوم پزشکی، کارشناسان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی و دست اندرکاران دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه سلامت در این کارگروه‌ها شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به این که هر انجمن، دستگاه و تشکیلاتی که تصور می‌کند باید در این کمیته‌های تخصصی شرکت و اعمال نظر کند، می تواند در نشست های مرتبط حضور یابد، خاطرنشان کرد: بر اساس حکم مقام عالی وزارت بهداشت، تلاش کرده ایم در ترکیب کمیته های تخصصی همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط را به کار بگیریم.

به گفته امامی رضوی، سیاست‌های کلی نظام سلامت مسیر و چتری برای همه سیاست‌ها است بنابراین کمیته ها و کارگروه‌های تخصصی باید به عنوان نهاد و مرجع سایر کمیته های اجرایی دیگر، مراقب باشند که اصول و ارزش ها در تدوین اسناد اجرایی سیاست‌ها مد نظر قرار گیرد.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه ها با اشاره به این که تطبیق قوانین موجود با این سیاست ها به منظور شناسایی نواقص و ابهامات قانونی صورت گرفته است، گفت: در این زمینه یک مستند 200 صفحه ای آماده شده همچنین پیشنهاد وضع قوانین و لوایح مورد نیاز برای اجرای سیاست های کلی سلامت ارائه شده است.

کد N425702

وبگردی