آفتاب

تاکنون درباره دانشگاه ایرانیان اعلام جرمی نشده است

تاکنون درباره دانشگاه ایرانیان اعلام جرمی نشده است

... سخنگوی قوه قضائیه درباره دانشگاه ایرانیان و این که آیا در این زمینه جرمی واقع شده و قوه قضاییه به این موضوع ورود کرده است، گفت: تاکنون در رابطه با این موضوع اعلام جرمی به قوه قضائیه نشده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: این موضوع ارتباطی با پرونده آقای احمدی نژاد در دادگاه کیفری استان تهران ندارد.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده احمدی‌نژاد و معاون اول وی که سوال یکی دیگر از خبرنگاران بود گفت: پرونده آقای احمدنژاد هنوز به مراحل نهایی نرسیده و پرونده معاون اول وی نیز حکمش صادر نشده است، ولی جلسات دادگاه برگزار شد و به اتمام رسید.

محسنی‌اژه‌ای درباره آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی و ابهامات مربوطه در این زمینه که سوال یکی دیگر از خبرنگاران بود اظهار کرد: پرونده وی رسیدگی و حکم آن صادر شد و اکنون در دیوان عالی کشور است و پرونده دیگر آقای مرتضوی در دادسراست و هنوز به دادگاه نرفته و ابهامی در رابطه با پرونده وی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا مهدی هاشمی خودش از دادگاه تقاضای غیرعلنی برگزار شدن دادگاه را داشته است یا خیر، گفت: در ماده 187 پیش‌بینی شده که در چه مواردی دادگاه غیرعلنی برگزار می‌شود و آن موارد به تشخیص قاضی پرونده است.

خبرنگار دیگری درباره افرادی که با پرونده مهدی هاشمی ارتباط داشتند و آیا در این زمینه محاکمه می‌شوند از سخنگوی قوه قضائیه خواستار توضیح شد که محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این سوال گفت: در رابطه با پرونده مهدی هاشمی تعدادی قبل از وی دستگیر و محاکمه شدند و تعدادی دیگر نیز همزمان با وی محاکمه شده‌اند. در پرونده کنونی مهدی هاشمی باید بگویم که این پرونده فقط مربوط به خود آقای هاشمی است و کیفرخواست آن مرتبط با وی است.

وی تاکید کرد که ما حق انتشار محتویات جلسه دادگاه مهدی هاشمی را نداریم.

ادامه دارد ...

کد N425700

وبگردی