آفتاب

سازمان مرزبانی روسیه:180 نظامی اوکراینی به کشور خود بازگشتند

سازمان مرزبانی روسیه:180 نظامی اوکراینی به کشور خود بازگشتند

مسکو-ایرنا- سازمان مرزبانی استان راستف وابسته به سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد: بیش از 180 نظامی اوکراینی که وارد خاک روسیه شده بودند به کشور خود بازگشتند.

به گزارش ایرنا،ˈوالری مالایفˈ سخنگوی سازمان مرزبانی استان راستف روسیه روز دوشنبه به ایتارتاس گفت: نظامیان اوکراینی با کمک سازمان مرزبانی روسیه و امکانات حمل و نقل این سازمان ، استان راستف را به مقصد کشور خود ترک کردند.

وی افزود: این افراد برای بازگشت به اوکراین ابراز تمایل کرده بودند.

سخنگوی سازمان مرزبانی استان راستف امروز از ورود 438 نظامی اوکراینی به خاک روسیه خبر داده بود.

وی افزود: از این تعداد 164 نفر عضو سازمان مرزبانی اوکراین هستند.

مالایف یادآورشد: بنا به تصمیم سازمان مرزبانی روسیه ، ماموران این سازمان در استان راستف ˈکریدور انسانیˈ برای ورود اتباع اوکراینی نیازمند به پناهندگی به روسیه ایجاد کرده اند.

رسانه های خبری روسیه روز گذشته اعلام کردند 12 سرباز اوکراینی با عبور از مرز مشترک این کشور با روسیه وارد خاک این کشور شدند.

هفته گذشته هم در دو مورد در مجموع 59 نظامی اوکراینی از تیپ 79 هوابرد این کشور که گفته می شود در نبردهای با شبه نظامیان در استان لوهانسک شکست خورده و اکثرا زخمی بودند وارد استان راستف روسیه شدند.

تعدادی از این افراد به کشور خود بازگشتند اما به گزارش رسانه های روسی، دادستانی نظامی اوکراین بیش از 10 پرونده فرار علیه این افراد گشوده است.

اروپام*5*391*518 **1010
کد N425652

وبگردی