آفتاب

ژاپن نیروی نظامی فضایی ایجاد می‌کند

ژاپن نیروی نظامی فضایی ایجاد می‌کند

دولت ژاپن در نظر دارد تا نیروی نظامی فضایی را تا سال 2019 ایجاد کند هدف از ایجاد این نیرو حفاظت از ماهواره‌ها در برابر اجرام خطرناکی که دور زمین در حال گردشند، اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس خبری کیودو اعلام کرد: این اقدام با هدف تعمیق همکاری‌های هوا - فضای ژاپن و آمریکا در پی تعهد دو کشور برای افزایش فعالیت‌های مشترک در بررسی اجرام فضایی صورت گرفته است.

این آژانس خبری با استناد به منبع نامشخص افزود: دولت ژاپن اطلاعات گردآوری شده توسط این نیرو را به عنوان قسمتی از این طرح مشترک و در جهت تعمیق روابط دو کشور برای ارتش آمریکا فراهم می‌کند.

در همین حال نیروی هوایی ژاپن اعلام کرد، وزارت دفاع این کشور در نظر دارد تا نیروی جدید را با استفاده از اعضای نیروی هوایی تشکیل دهد.

این واحد تجهیزات تلسکوپی و راداری را به صورت مشترک با وزارت علوم و آژانس اکتشافات فضایی و جهت راه اندازی عملیات‌های رصدخانه‌ای فراهم می‌کند.

هزاران تکه از اجرام فضایی، شامل ماهواره‌های قدیمی، راکت‌ها و سایر تجهیزات فضایی در حال گردش دور زمین‌اند و احتمال برخوردشان، ابزارهای ارتباطی و شناسایی را تهدید می‌کند.

انتهای پیام

کد N425597

وبگردی