آفتاب

جنایت جدید داعش علیه یزیدی‌های عراق/مرگ 10 کودک و ربودن زنان و دختران

جنایت جدید داعش علیه یزیدی‌های عراق/مرگ 10 کودک و ربودن زنان و دختران

ایسنا نوشت:

در پی تصرف شهرستان سنجار به دست داعش و مهلت 24 ساعته آن به ساکنان این شهرستان برای ترک این شهرستان یکی از اقلیت‌های یزیدی در منطقه "سنجار" در استان نینوای عراق اعلام کرد که بیش از 10 کودک در این شهرستان بر اثر تشنگی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، علی شعبو، یکی از اقلیت‌های یزیدی در منطقه "سنجار" اعلام کرد که بیش از 200 هزار تن از دو روز پیش در محاصره گروه "دولت اسلامی" (داعش) هستند و بیش از 10 کودک در حال حاضر بر اثر تشنگی جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: گروه داعش ده‌ها تن از ساکنان این شهرستان را طی حمله خود به منطقه سنجار کشته و دختران و زنان زیادی را ربوده و منازل و خانه‌ها و دارایی‌های اقلیت‌های یزیدی را غارت کرده است.

شعبو خاطرنشان کرد: در حال حاضر فاجعه‌ای انسانی در منطقه "سنجار" رخ داده برای همین از دولت عراق و جامعه جهانی می‌خواهیم تا هرچه سریعتر برای نجات محاصره شدگان اقدام کنند.

در همین راستا یکی از مسئولان جمعیت هلال احمر عراق اعلام کرد که این جمعیت اطلاعاتی به دست آورده که نشان می‌دهد گروه داعش پس از اینکه تمامی مردان 100 خانواده در فرودگاه تلعفر را کشته و تنها زنان و کودکان آن‌ها را زنده نگه داشته، این خانواده‌ها را به گروگان گرفته است.

پیشتر کمیساریای عالی حقوق بشر نیز از جامعه جهانی خواسته بود تا اقدامات داعش علیه اقلیت‌های موصل را محکوم کند.


در پی حمله اخیر گروه داعش به مناطق "سنجار" و "تلعفر" در استان نینوا و فرار هزاران عراقی از این مناطق سازمان ملل در بیانیه‌ای ضمن اعلام اینکه هزاران تن از اقلیت‌های یزیدی در حال حاضر در محاصره گروه داعش در منطقه "سنجار" هستند خواهان همکاری فوری بغداد و اربیل برای مقابله با بحران انسانی در منطقه "سنجار" شد.

یک مقام مطلع نیز اعلام کرد که ساکنان منطقه بعشیقه شاهد کوچ دسته جمعی ساکنانش است.

این مقام گفت: منطقه بعشیقه شاهد کوچ دسته جمعی ساکنان خود به مناطق شیخان و شهرستان عقره است تا از سوی اعضای داعش مورد حمله قرار نگیرند.

این مقام همچنین اعلام کرد که برخی طرفداران دین یزیدی که به مناطق اطراف پناه برده‌اند به منازل‌شان بازگشته و از ترس کشته نشدنشان به دست داعش به اسلام گرویده‌اند.

روزنامه الشرق الاوسط نوشته بود که داعش به ساکنان این منطقه 24 ساعت فرصت داده یا به اسلام روی بیاورند یا این شهرستان را ترک کنند.

52261

کد N425526

وبگردی