آفتاب
ظریف:

بدون شک زمان به نفع مردم فلسطین است/ شورای امنیت در محکوم کردن فجایع غزه ناتوان بوده است

بدون شک زمان به نفع مردم فلسطین است/ شورای امنیت در محکوم کردن فجایع غزه ناتوان بوده است

وزیر امور خارجه گفت: بدون شک زمان به نفع مردم فلسطین است و هیچ چیز نمی تواند به مواضع اشغالگران کمک کند و اسرائیل اکنون شاهد انزوای سیاسی است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در اختتامیه نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در تهران گفت: همبستگی و همدردی خودمان را با مردم فلسطین و کشته شدگان این جنگ که در چند هفته گذشته مورد اصابت موشک ها قرار گرفته اند، اعلام می کنیم.

ظریف با تاکید بر اینکه در مقابل مقاومت مردم فلسطین احساس غرور می کنیم، گفت: جنایات علیه غزه و کودکان فلسطینی جنایت علیه بشریت است و زمان آن فرا رسیده که مستکبران به میز محاکمه کشانده شوند و این در یک اقدام مشترک شدنی است.

وی ادامه داد: ریشه کن کردن مناقشات منطقه بسیار حائز اهمیت است، این حق مردم فلسطین است که یک کشور مستقل داشته باشند و از سوی جوامع بین المللی به رسمیت شناخته شوند.

ظریف یادآور شد: هیچ حکومت قدرتمندی نباید حقوق مردم فلسطین را نادیده بگیرد و حق مردم فلسطین باید به رسمیت شناخته شود.

به گفته وزیر امور خارجه کشورمان، بی تفاوتی جامعه بین الملل نسبت به جنایت غزه شرم آور است و باید یک اقدام عملی در این باره صورت گیرد.

وی گفت: جنبش عدم تعهد برای مردم فلسطین احترام قائل بوده و حق آنها را به رسمیت شناخته است. الان مهم این است که به صورت جمعی کار کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: باید یک اقدام عملی اتخاد کنیم تا بتوانیم ویرانی های غزه را بازسازی کنیم.

به گفته ظریف شورای امنیت در محکوم کردن وحشی گری هایی که علیه مردم غزه صورت می گیرد، ناتوان است.

وی تصریح کرد: ما در جنبش عدم تعهد تلاش کردیم تا بتوانیم شورای امنیت را متقاعد کرده تا اقدامی عملی انجام دهد که متاسفانه نشد و اکنون از شورای امنیت می خواهیم تعهدات خود را طبق منشور بین المللی این شورا انجام دهد و از تکرار چنین خشونت هایی جلوگیری کند.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: باید با در نظر گرفتن مناسبات از هر فرصتی استفاده کنیم تا از حقوق مردم فلسطین حمایت کنیم.

وی در ادامه سخنانش به پیشنهادات وزیر امور خارجه لبنان در این نشست اشاره کرد و گفت: بدون شک زمان به نفع مردم فلسطین است و هیچ چیز نمی تواند به مواضع اشغالگران کمک کند. اسرائیل اکنون شاهد انزوای سیاسی است.

ظریف افزود: از این منظر مردم فلسطین انتخاب درستی کرده اند و با یکپارچگی و اتحاد باید حمایت کاملی از یکدیگر داشته باشند و ایران به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد به دنبال ابتکار عملی برای حل مشکلات فلسطین است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: توقف بلافاصله تحریم ها و محاصره غزه، آزادی زندانیان سیاسی، کمک به بازسازی زیرساخت ها، درخواست از آی سی سی برای محکوم کردن اسرائیل به عنوان جنایتکار جنگی و درخواست نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل از نمونه این ابتکارات است.

 

 

 

 

کد N425513

وبگردی