آفتاب
امروز و با حضور دانشجویان صورت گرفت:

ارائه نامه اعتراضی کمیته دانشجویی حمایت از مردم غزه به سفارتخانه های کشورهای اسلامی

ارائه نامه اعتراضی کمیته دانشجویی حمایت از مردم غزه به سفارتخانه های کشورهای اسلامی

نامه اعتراضی کمیته دانشجویی حمایت از مردم غزه از صبح امروز با حضور صدها دانشجو و خبرنگار در برابر سفارتخانه های ترکیه و پاکستان به دنبال اعلام حمایت خود از مردم غزه هستند به نمایندگان این سفارتخانه ها تحویل داده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی، همچنین در ادامه برنامه های امروز این کمیته ،تحویل نامه اعتراضی به سفارت الجزایر و مالی و تجمع گسترده دانشجویی در برابر دفتر حافظ منافع مصر و سفارت اردن  انجام خواهد شد.
متن نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای نورمحمد جادمانی، سفیر محترم پاکستان در ایران؛
جناب آقای راجا نوشیروان زین العابدین، سفیر محترم مالزی در ایران؛
سفیر محترم ترکیه در ایران؛
جناب آقای سفیان میمونی، سفیر محترم الجزایر در ایران؛

سلام علیکم؛

هم اکنون 28 روز از شروع تهاجم رژیم صهیونیستی به باریکه غزه می گذرد؛ حمله ای که تا این لحظه منجر به شهادت بیش از 1800 غیر نظامی و 9300 مجروح شده است. مطابق اعلام نهادهای بین المللی و به ویژه یونیسف 30 درصد شهدا را کودکان تشکیل می دهند که این آمار در کنار کشتار زنان و سالخوردگان به خوبی کور بودن بمباران های هوایی و توپخانه ای به نوار غزه را نشان می دهد.

با توجه به محاصره چندین ساله نوار غزه و تراکم بالای جمعیتی آن و حجم بالای تخریب و جنایات صورت گرفته و نیاز شدید مردم به کمک های دارویی و پزشکی و همین طور مواد غذایی اساسی، جنبش دانشجویی ایران از شما به عنوان نماینده دولت (پاکستان/ مالزی/ ترکیه/ الجزایر) خواهشمند است نسبت به پیگیری موارد زیر از دولت مطبوع خود مساعدت های لازم را مبذول فرمایید:

-    محکومیت جدی و قاطع جنایت های جنگی صورت گرفته در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی
-    اهتمام در تشکیل هیئاتی مرکب از دولت های آزادی خواه برای اعلام جرم و جنایات بشری علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه های کیفری بین المللی
-    ارسال فوری کمک های امدادی و پزشکی به نوار غزه
-    ارسال فوری کمک های غذایی به نوار غزه
-    تلاش و فشار به دولت مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح برای تسهیل در روند درمانی مجروحان و رساندن کمک های پزشکی و غذایی به داخل نوار غزه
-    کمک به تسلیح کرانه باختری رود اردن
-    حضور در همایش بین المللی دانشجویان در محکومیت رژیم صهیونیستی

در پایان یادآور می شویم که وجدان بشری با هر دین و رنگ و نژاد و مذهب از اتفاقات اخیر به درد آمده و بار دیگر به یاد جنایات دیگر از سوی مغرب زمینیان و مدافع نمایان حقوق بشر افتاده و نسل کشی های ژاپن، ویتنام، عراق، افغانستان، لبنان و فلسطین و ... در ذهن ما دوباره مرور شده است. طبیعی است که انفعال دولت ها به عنوان اراده ملی آزادگان جهان و افکار عمومی دنیا، منجر به تزلزل جایگاهشان در قبال سکوت یا همراهی با ستمگران است و در مقابل خروش ملت ها امن نخواهند بود. تاریخ گواه خوبی برای کسانی است که در برابر این اقدامات جنایت کارانه اعلام موضع کرده یا سکوت کردند.

با تقدیم احترامات فائقه
کمیته دانشجویی حمایت از مردم غزه
 

کد N425492

وبگردی