آفتاب
/نشست کمیته فلسطین جنبش غیرمتعهدها/

یک مقام اردنی: راه مقابله با تجاوزات اسراییل از سرگیری مذاکرات صلح است

یک مقام اردنی: راه مقابله با تجاوزات اسراییل از سرگیری مذاکرات صلح است

مدیرکل بین‌الملل وزارت خارجه اردن اظهار کرد که تنها راه مقابله با تجاوز اسراییل از سرگیری مذاکرات صلح و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مدیرکل بین‌الملل وزارت خارجه اردن در سخنانی در نشست کمیته فلسطین جنبش غیرمتعهدها اظهار کرد: امروز علاوه بر کشتار مردم غزه و فلسطین شاهد آوارگی 50 هزار نفر و نابودی خانه‌های فراوان در این منطقه هستیم.

او گفت: اردن از مردم همه کشورها نیز می‌خواهد از مردم فلسطین برای مقابله با تجاوزات اسراییل حمایت کنند. اردن معتقد است که باید همه تلاش‌ها برای متوقف کردن سریع تجاوزات اسراییل به نوار غزه صورت گیرد.

این مقام وزارت خارجه اردن تصریح کرد: باید به دنبال راه‌حلی باشیم که به طور عملی حمایت همه جانبه از مردم فلسطین را داشته باشد. کشور من تماس‌های خود را با کشورهای برادر و مسوولان دولت خودگردان برای رسیدن به یک آتش‌بس دائم و راه‌حل منطقی ادامه می‌دهد و خواستار عقب‌نشینی هرچه سریع‌تر نیروهای اسراییلی از غزه است.

وی ادامه داد: اردن برای این که کشورهای هم‌سو با اسراییل دست از حمایت از این رژیم بردارد تلاش می‌کند.

مدیرکل بین‌الملل وزارت خارجه اردن اظهار کرد: پادشاه اردن تأکید دارد مساله اصلی همه مردم ما مساله قدس است و تنها راه مقابله با تجاوز اسراییل از سرگیری مذاکرات صلح است تا هم کشور مستقل فلسطینی به پایتخت قدس شریف با استناد به قوانین بین‌المللی شکل گیرد و هم اسراییل در جای خود باقی بماند. اردن بر حق مردم فلسطین و تعیین سرنوشت شان توسط خودشان تأکید دارد.

انتهای پیام

کد N425453

وبگردی