آفتاب

افشاگری نیویورک تایمز از سانسور اطلاعات توسط ارتش اسرائیل

افشاگری نیویورک تایمز از سانسور اطلاعات توسط ارتش اسرائیل

روزنامه نیویورک تایمز با افشاگری درباره اقدامات رژیم صهیونیستی علیه روزنامه‌نگارانی که در قدس فعالیت دارند، نوشت: روزنامه‌نگاران بین‌المللی برای آنکه بتوانند در قدس فعالیت کنند، باید از سیستم سانسور ارتش اسرائیل پیروی کنند وگرنه اخراج خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ روزنامه نیویورک تایمز با انتشار جزئیاتی از سابقه خانوادگی «هدار گلدین» نظامی 23 ساله اسرائیلی گفت که وی یکی از اقوام موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی است که پیشتر گمان می‌رفت از سوی نیروهای حماس ربوده شده باشد.

این روزنامه همزمان با اعلام خبرهایی مبنی بر اینکه این نظامی صهیونیست در جریان عملیاتی در غزه گم شده است، مقاله‌ای را در قدس آماده انتشار کرد اما ارتش رژیم صهیونیستی مانع از انتشار آن شد و جزئیاتی که مربوط به سابقه خانوادگی این سرباز بود، سانسور کرد.

حال نیویورک تایمز پس از تایید مرگ این سرباز، گزارش کامل روز جمعه هفته گذشته را بار دیگر منتشر کرده است و با افزودن مطلبی از سیاست‌ رژیم صهیونیستی مبنی بر سانسور اطلاعات انتقاد کرده است. ارتش این رژیم روز جمعه به روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که این جزئیات باید سانسور شود.

خبرها درباره این سرباز اسرائیلی و افزایش موج اتهام‌ها علیه حماس تا جایی پیش رفت که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانسی خبری بدون در نظر گرفتن حملات و جنایات صهیونیست‌ها به از سرگیری درگیری‌ها در غزه اشاره کرده و از به اسارت گیرندگان هدار گلدین خواست تا وی را فورا آزاد کنند!

اوباما به خبرنگاران گفت: ما صریحا حماس و گروه‌های فلسطینی را که مسئول کشتن دو سرباز اسرائیلی و ربودن یکی دیگر از این سربازها هستند، محکوم کرده‌ایم! اگر آن‌ها واقعا در تلاشند تا این وضعیت را حل کنند، پس این سرباز اسرائیلی باید هرچه سریعتر و بدون هیچ قید و شرطی آزاد شود.

پس از آن ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای نظامی اعلام کرد: هدار گلدین، یکی از افسران پیاده‌نظام ارتش اسرائیل در جریان درگیری‌های نوار غزه کشته شده است.

این روزنامه آمریکایی در گزارش جدید خود نوشت: سانسور ارتش اسرائیل مانع از آن شد تا جزئیات روابط فامیلی گلدین و موشه یعالون تا زمان تایید مرگ این سرباز منتشر شود و آنها نگران این بودند که حماس با دانستن این اطلاعات درخواست سنگین‌تری را برای بازگرداندن آن داشته باشد.

نیویورک تایمز نوشت: روزنامه‌نگاران بین‌المللی باید از سیستم سانسور ارتش اسرائیل تبعیت کنند تا بتوانند در قدس فعالیت کنند در غیر این صورت اخراج می‌شوند. روز جمعه هفته گذشته نیز آنها برای سانسور مطلب با ما تماس گرفتند.

انتهای پیام

کد N425439

وبگردی